וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ניסיון להעלים המילה "שואה" מבתי הספר?

לטענת הבמאי קלוד לנצמן, משרד החינוך הנחה לחדול להשתמש במילה. השר הכחיש, אך ראש הקהילות היהודיות מאשר: "אכן יש גורמים שמקדמים זאת, במטרה להשוות בין השואה למצוקת הפלסטינים"

האם משרד החינוך של צרפת פועל להעלמת המילה "שואה" מתוכנית הלימודים? כך טוען במאי הקולנוע היהודי-צרפתי קלוד לנצמן, יוצר הסרט "שואה", שעורר באחרונה דיון ציבורי בנושא בצרפת. לנצמן אף כתב לפני כשבועיים מאמר בעיתון "לה מונד", בו הציג את האשמותיו, לפיהן המשרד מתכנן למחוק את המילה "שואה" מספרי הלימוד, וטען כי מטרת המהלך היא לגרום לאובדן הייחודיות של רצח העם היהודי, ולהשוותו לפשעי מלחמה אחרים, כגון הפגזת ערי גרמניה בידי בעלות הברית.

במאמרו טען לנצמן כי הגיע לידיו חוזר שהופץ במשרד החינוך, ובו הנחיה להפסיק להשתמש במילה "שואה" במסגרת לימודי ההיסטוריה. כמה ימים לאחר מכן, פרסם שר החינוך הצרפתי, לוק שאטל, מאמר תגובה ב"לה מונד", בו הכחיש מכל וכל את הטענות, והוסיף כי הוא "מבטיח ללנצמן שלא נמסרה מעולם שום הנחיה למורים להיסטוריה לאסור את השימוש במילה 'שואה'".

בהמשך אף קיים שאטל פגישה עם לנצמן, בה השתתף גם רישאר פרסקייר, נשיא ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, קרי"ף. על פי דיווח אתר החדשות היהודי JC, לאחר הפגישה אמר פרסקייר כי להבנתו, "אכן, כמה גורמים מקצועיים במשרד החינוך, האחראים על תוכנית הלימודים בהיסטוריה בחטיבות ביניים, מתנגדים לשימוש במילה 'שואה'".

לדברי פרסקייר, אותם גורמים במשרד טוענים כי יהודים "עושים שימוש בייחודיותה של השואה" כדי לקדם מטרות ציוניות, ולכן הם דורשים להפסיק להשתמש במונח. עוד הוסיף כי "אחרים טוענים שצריך לאסור את המילה 'שואה' משום שזהו מונח דתי יהודי. אלו כמובן שטויות".

"ניתן לראות בבירור מה מטרתו של כל הפולמוס הזה, אותו מובילים מורים", הסביר פרסקייר. "הם לא מכחישים את קיומה של השואה, אבל הם מעוניינים לצמצם אותה למימדים של מעשי טבח אחרים במאה ה-20, כדי ליצור הקבלה בינה לבין מצוקתם של הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully