וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי ראוי ללמוד חינוך מיני? בסין זה מתחיל בגיל 6

ספרי לימוד מוחשיים העוסקים בחינוך מיני הופצו בבתי ספר יסודיים ברחבי סין ועוררו מהומה. הממשל ניסה להרגיע: "מדובר בניסוי בלבד", ואילו מומחים טוענים: "זוהי רק ההתחלה"

סין, מדינה הנחשבת שמרנית כשמדובר בסקס וחינוך מיני, בעיקר בקרב ילדים, מתחילה לגלות מגמות של שינוי. דיווח שהתפרסם בעיתון סיני מקומי, חשף כי ספרי לימוד חדשים העוסקים בחינוך מיני הופצו בקרב תלמידי בית ספר יסודי, שעוררו דיון סוער במרחב הווירטואלי ומחוצה לו.

חינוך מיני - כותרות נוספות:
חוק חדש בטנסי: אסור לדבר על הומואים בבית הספר
בלי פורנו, אין חינוך מיני

ספרי הלימוד מסבירים את המונח "יחסי מין" בליווי תמונות ואיורים, שלתפיסת אנשים מסוימים נחשבים בוטים ומוחשיים יתר על המידה. "האם זה מתאים לתלמידי בית ספר יסודי? זה מוקדם מידי בשבילם ולא מקובל", טען אחד הגולשים שהשתתף בדיון אודות ספרי הלימוד.

חוקרים העוסקים בתחום החינוך המיני טענו כי "תכני הספרים אינם הולמים את יכולותיהם הקוגניטיביות של הילדים בגיל זה". לדבריהם, "התיאור המפורט של יחסי מין יעורר בקרב הילדים גירוי מוקדם מידי לגבי פעילות מינית". לעומתם, הביעו מספר הורים שביעות רצון מאופן הצגת התכנים בספרי הלימוד. "עדיף שהילדים ילמדו זאת מוקדם מידי מאשר מאוחר מידי. בימינו ילדים יודעים הכל בכל מקרה", אמר אב לילד בן שבע.

אילוסטרציה. ShutterStock
"התיאור המפורט של יחסי מין יעורר בקרב הילדים גירוי מוקדם מידי לגבי פעילות מינית"/ShutterStock

ממשרד החינוך הסיני נמסר כי הם דוחים את השימוש בספרי הלימוד כמקור לימוד רשמי, וכי מדובר בניסוי שנערך במספר בתי ספר בלבד. עם זאת, בהצהרה שהגיעה לידי רשת CNN מטעם גורמים במשרד החינוך נאמר כי "חשוב מאוד ללמד חינוך לבריאות, הכולל חינוך מיני, בקרב תלמידים בבתי ספר יסודי ובחטיבות הביניים".

מומחים בתחום מסבירים כי חינוך מיני הינו מהלך נחוץ שכן שיעור ההפלות המלאכותיות בסין הוא בין הגבוהים בעולם. עוד הם מבטיחים, כי ילחצו על הרשויות במדינה לקדם את החינוך המיני בכלל בתי הספר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully