וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בטנזניה: 192 הרוגים בטביעת מעבורת

10.9.2011 / 18:51

מעבורת שהייתה בדרכה מזנזיבר לפמבה נקלעה למים סוערים וטבעה. לא ברור כמה נוסעים היו על המעבורת, ועד כה נמצאו 192 גופות. אלפי קרובי משפחה ממתינים על החוף בתקווה שיקירהם ניצלו

רויטרס

(צילום: צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

לפחות 192 בני אדם נהרגו הבוקר (שבת) בטביעת מעבורת סמוך לחופי טנזניה, כאשר הייתה בדרכה מאיי זנזיבר לפבמה. 606 בני אדם ניצלו בטביעת המעבורת, שנקלעה למים סוערים בחופיה המזרחיים של אפריקה.

מאות הרוגים בטביעת מעבורת בזנזיבר. AP
עשרות חיילים נשאו גופות אל החוף במהלך היום בצפון האי זנזיבר/AP

קיים חשש כבד בקרב הרשויות בטנזניה שמא מניין ההרוגים עוד יעלה במידה ניכרת, שכן רבים מנוסעי המעבורת עדיין נעדרים. "אנחנו עדיין מקבלים גופות רבות במשאיות. רוב הסיכויים שמניין ההרוגים יהיה הרבה יותר גבוה", אמר רופא בבית החולים בזנזיבר לסוכנות הידיעות רויטרס.

עשרות חיילים נשאו גופות אל החוף במהלך היום בצפון האי, בעוד אלפי בני משפחה וחברים של נוסעי המעבורת ממתינים לקבלת מידע אודות יקיריהם. סירות תיירים בבעלות מקומיים וסירות דייגים סייעו לאורך היום להוביל את הניצולים אל החוף, בעוד המשפחות הממתינות רצו לתוך המים כדי להגיע אל הניצולים. צוותי חירום כיסו את הגופות בבדים שחורים ושמו מעליהן את הבגדים של הקורבנות, כדי שהמשפחות יוכלו לזהות את קרוביהם.

קונסול הכבוד של טנזניה וזנזיבר בישראל, נוריאל צ'יריץ' קסביאן, סיפר לוואלה! חדשות כי "מאות בני משפחה תפסו יוזמה ויצאו לים במאות סירות לחפש ניצולים. כנראה שנמצאו למעלה ממאתיים גופות, אך קשה מאוד לקבל כרגע מידע מדויק לגבי ההתרחשויות. ברשימות הניצולים והקורבנות לא מופיעים זרים או ישראלים, למרות שפבמה היא יעד תיירותי מוביל לצוללנים. מדובר בעיקר באנשים שנוסעים לעבוד ולבקר את משפחתם. יש משפחות שלמות שהיו על המעבורת. מדובר בטרגדיה מאוד גדולה. יכול להיות במשרד החוץ הטנזני יבקש עזרה ממשלת ישראל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאות הרוגים בטביעת מעבורת בזנזיבר. AP
צוותי חירום כיסו את הגופות בבדים שחורים ושמו מעליהן את הבגדים של הקורבנות/AP

"רבים מאיתנו יצאנו עם סירות על מנת לחפש ניצולים, אך לקח לנו זמן רב מאוד למצוא אותם", סיפר אחד מתושבי האיזור, שעובד על סירת תיירות. "יש לנו חברים שאנחנו יודעים שהיו על הספינה הזאת, ואנחנו רוצים למצוא אותם כמה שיותר מהר".

תושבים שנוסעים דרך קבע במעבורות שמובילות מזנזיבר לפבמה, מספרים כי מדובר בכלי שיט מיושנים שעליהם מצטופפים מאות רבות של נוסעים. "הם דוחסים אותנו כמו סרדינים בפחית. לכן אנו חוששים שיכול להיות שמדובר פה באסון מאוד מאוד גדול", סיפר אחד מתושבי האי.

עוד באותו נושא:
מטוס התרסק ברוסיה: 43 נהרגו, קבוצת הוקי נמחקה
אנייה מולדובית טבעה מול אשדוד, המלחים חולצו
קונגו: 2 ספינות טבעו, חשש לחיי מאות נוסעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully