וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו פתק בקלפי: מועמדי העבודה מנסים לשנכע

כ-66 אלף חברי מפלגת העבודה יתייצבו ביום שני וייאלצו לקבל הכרעה היסטורית: מי המנהיג הבא. רגע לפני, חמשת המועמדים מסבירים במילותיהם למה דווקא הם ראויים לקול

יצחק (בוז'י) הרצוג

"למפלגת העבודה יש הזדמנות גדולה לחזור למרכז המפה ואני היחיד שמסוגל לעשות זאת. רק מועמד עם סדר יום חברתי ומדיני רחב יכול להוביל את המפלגה ולפעול לשינוי המציאות בישראל. רק מועמד שיודע לאחד יכול למנוע את הפלגנות והסכסוכים שאפיינו את המפלגה ועלולים לפרקה. במשך ארבע שנים כשר רווחה עסקתי יום-יום בטיפול באוכלוסיות הקשות ביותר. ראיתי את הזעם המבעבע, זיהיתי את המחאה העומדת להתפרץ והתרעתי עליה. אבל אי אפשר להתעלם מהקרחון המדיני שנמצא ממש בפתח. אנו עומדים חלילה בפני גל אלימות נוסף. מועמד לראשות מפלגת העבודה שלא יידע לתת פתרונות למול שתי החזיתות דן את מפלגת העבודה לחוסר רלוונטיות. אני קודם כל אדם של מעשים, לא של מלים. עזבתי את משרד עורכי הדין הגדול בארץ כדי לשרת את הציבור. יש לי את הניסיון ואת היכולת לאחד את המפלגה הזו תחת שתי אג'נדות מרכזיות. כל אחד ואחת מכם יודע שעליי אפשר לסמוך ועליי אפשר לבנות - עבודה סיזיפית, בלתי נלאית ומתמשכת למען בני אדם באשר הם. כך נשקם את מפלגת העבודה, כך נביא שינוי ותקווה למדינה".

שלי יחימוביץ'

"למה להצביע לי לראשות מפלגת העבודה? משום שרק סדר היום הרענן שאני מביאה, והאמון שהציבור הרחב רוחש לי, יגדילו את שורות המפלגה ויעניקו לה תקווה. משום שאני מאמינה ופועלת בחריצות זה שנים לאחריות המדינה לאזרחיה, לחלוקה הוגנת של משאבים, לצדק ולמוסר, לקיום בכבוד. משום שמעולם לא העדפתי טובות הנאה על ערכים: סירבתי להצעה להיות שרה בממשלת נתניהו-ליברמן-ש"ס. משום שאני נקיית כפיים וחיה בצניעות. משום שרק אני מציבה בעקביות אלטרנטיבה חדה לסדר היום הקפיטליסטי קיצוני של בנימין נתניהו. משום שהעוני והפערים הם קרקע פורייה לגזענות ולאומנות, ודרך המאבק בהם אחזיר למפלגה את הכוח הפוליטי לקדם שלום אמת כשחקן מרכזי בזירה הפוליטית. משום שאני המועמדת היחידה שמביאה בשורה חדשה שמתכתבת עם הרוחות העכשוויות הנושבות בציבור בכלל, ואצל הצעירים בפרט".

עמרם מצנע

"על מתפקדי מפלגת העבודה לבחור בי, כיוון שמדובר בבחירת המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת העבודה ואני היחיד שמתאים לתפקיד מבין המועמדים. רק הצבת מטרה גבוהה תוביל אותנו לחזור למרכז הבמה הפוליטית. רק איתי מפלגת העבודה לא תתפרק לרסיסים! אני מהווה קונצנזוס ונמצא בקשר מצוין עם ארבעת המתמודדים האחרים. אני המועמד שמסוגל להביא את מספר המנדטים הרב ביותר בבחירות כלליות (בפער עצום מהאחרים), הדבר הזה הוכח בסקר הרציני היחיד שבוצע עד כה (של מינה צמח). עמדותיי ידועות ואינן מטושטשות, אני אומר בפירוש שיש לשנות סדרי עדיפויות במדינה, אומר בפירוש שיש לקחת כסף מההתנחלויות ומהאוכלוסיות שאינן נושאות בנטל ולהעבירו למי שבאמת מגיע ומי שזקוק לכך. רק אני מביא כרטיס עבודה של מנהיג - ניסיון בטחוני עשיר ועשייה חברתית רחבה בפריפריה. במדינת ישראל של היום צריך מבוגר אחראי המבין בכל התחומים".

עמיר פרץ

"היו"ר הבא של מפלגת העבודה יב??ח?ן ביכולתו להנהיג את המפלגה, לכנס אליה קהלים חדשים ולהשלים את המהפכה החברתית ביצירת חזית פוליטית חדשה שמטרתה לבנות אלטרנטיבה לממשלת נתניהו וכינונו של מחנה המניף את שני הדגלים של המאבק: שלום וצדק חברתי. כיו"ר מפלגת העבודה אשבור את מעגל הקסמים של 'משחק סכום אפס' בין גוש הימין ומחנה השמאל על ידי הצבת אלטרנטיבה ברורה בפני מצביעי הליכוד, בעיקר מקרב השכבות החלשות ומעמד הביניים, שנפגעו מהקפיטליזם החזירי של נתניהו. מעבר של קולות מהליכוד למפלגת העבודה, כפי שעשיתי ב- 2006, ייצור אפשרות למהפך שלטוני שיביא לשינוי סדרי עדיפויות אמיתי. אפעל ליישום מדיניות כלכלית חברתית הוגנת המבוססת על תוכנית 'כיפת ברזל חברתית' לצמצום פערים ולפריצת דרך היסטורית בתהליך השלום, תוך הבטחת בטחונה של ישראל היום ובדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully