וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה פרץ לא מתרגשים: "הוא תמיד מפסיד בסקרים"

פנחס וולף

8.9.2011 / 13:45

למרות ממצאי סקרים שהעניקו לשלי יחימוביץ' ניצחון בפער ניכר בפריימריז במפלגת העבודה, מקורביו של היו"ר לשעבר רגועים: "ב-2006 פרס ניצח בסקרים בפער של 30%, אבל פרץ גבר עליו"

יממה לאחר פרסום סקרים שהעניקו לחברת הכנסת שלי יחימוביץ' 42% מקולות מתפקדי העבודה לקראת הפריימריז במפלגה שייערכו ביום שני הקרוב, במטהו של המועמד חבר הכנסת עמיר פרץ לא מתרגשים. "אף אחד במפלגת העבודה לא זוכר מתי תוצאות בחירות פנימיות במפלגה תאמו לסקרים", אמרו היום (חמישי) גורמים המקורבים לפרץ בשיחה עם וואלה! חדשות, "לילה לפני הפריימריס ב-2006 ראינו סקר שחזה ניצחון ב-30% לשמעון פרס, ו-24 שעות לאחר מכן הוא הפסיד בבחירות".

פריימריס בעבודה - עדכונים אחרונים:
אראל מרגלית פרש, תומך ביצחק הרצוג
מוות מוחי: איך מצילים את מפלגת העבודה?
יחימוביץ’: ”החודש האחרון - תחילת עידן חדש”
בשעה טובה: נסגרה רשימת המתפקדים למפלגת העבודה

מקורביו של פרץ הזכירו את אמירתו, הנכונה, לדבריהם של פרס – "סקרים הם כמו בושם – נחמד להריח אבל אסור לשתות". לדבריהם, "עמיר פרץ הוכיח, בכל מערכות הבחירות, שהוא פוליטיקאי שתמיד מפסיד בסקרים ומנצח בבחירות. יש סיבה מדוע מינה צמח ומכוני הסקרים הגדולים סירבו לבצע סקרים לפריימריז וטענו כי מבחינה מקצועית מדובר בסיטואציה שלא ניתן לעשות זאת".

בנימין בן אליעזר, עמיר פרץ, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמרם מצנע, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
המועמדים לראשות המפלגה, אתמול/שלומי גבאי

גם במטה יחימוביץ' מעריכים שפרץ חזק יותר מהנתונים שהוצגו בסקרים, או שאולי מנסים למנוע שאננות בקרב תומכיה ולגרום להם להגיע לקלפי ביום שני. מקורביה של יחימוביץ' מזכירים, כי כפי שהיא הדגישה בעצמה אתמול בוועידת המפלגה, הקרב האמיתי הוא בין פרץ לבינה. הם מדברים היום על קרב בין שני מועמדים חזקים, בניגוד למה שהשתקף בסקרים, לפיהם היא מובילה בפער ניכר על פני פרץ. עם זאת, מקורבי יחימוביץ' אינם מכחישים שהתמונה הכללית של הסקר משקפת גם את הסריקות שביצעו בעצמם. על פי ההערכות, יחימוביץ' זוכה לתמיכה רבה באזור תל אביב והמרכז, כאשר התמיכה מהקיבוצים נחלקת בינה לבין המועמדים יצחק הרצוג ועמרם מצנע. במגזר הערבי, לעומת זאת, נרשמת תמיכה רבה בהרצוג ובפרץ, שאהוד גם בפריפריה.

הרצוג ומצנע, שעד לפני יומיים עוד ניהלו מגעים לאיחוד כוחות עם אראל מרגלית, הפכו ליריבים. מצנע הרגיש פגוע מאוד מהתמיכה שהפגין איש העסקים אראל מרגלית בהרצוג, לאחר שהחליט לפרוש בעצמו מהמירוץ לראשות המפלגה. "הבטחת להביא מהפך והבאת מפח", הטיח אתמול מצנע במרגלית בוועידה. "מרגלית עשה שטות מוחלטת", הוסיפו היום בסביבת מצנע, "יש לו ארבעה ימים לבחירות. מה אתה מהמר על מישהו שאולי לא יזכה? מה יש במהלך הזה? זה מהלך אידיוטי". לדבריהם, "מאתמול, הרבה מתומכיו של מרגלית אמרו שהם רוצים ללכת איתנו. זו הצבעת מחאה נגדו. אולי אראל עצמו הולך עם בוז'י, אבל האנשים שלו פגועים מהמהלך. הם באו לתמוך בו אתמול וקיבלו סטירה".

אראל מרגלית ויצחק בוז'י הרצוג, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
מרגלית/שלומי גבאי

בסביבתו של הרצוג תקפו היום את מצנע ואמרו כי "הוא יודע שהוא לא ייבחר". לדברי מקורבי הרצוג, "יש למצנע צריבה מאוד חזקה מהפרישה הקודמת. מבחינתו זה משהו מאוד משמעותי. הוא חשב שייתנו לו את המפלגה על מגש של כסף, נכנס מאוחר למירוץ ולא עשה מפקד רציני. אבל אם הוא יצטרף להרצוג, הערך המוסף שלו יכול להיות משמעותי".

מרגלית חשף אתמול את שאירע מאחורי הקלעים לפני החלטתו להצטרף להרצוג. "ניהלנו שיחות, בוז'י, מצנע ואני, מרביתן התקיימו בירושלים", סיפר, "ניסיתי לגבש קונצנזוס על קבוצה משותפת של שלושתנו. אני מעריך את מצנע באופן בלתי רגיל, אך הזמן כעת הוא הזמן של הרצוג. בוז'י בעיניי הוא צעיר, דינאמי, יודע לעבוד עם צעירים מסביבו, ולכן אני תומך בו. אני לא מאמין בלהרים ידיים. אני מאמין שראש החץ של בוז'י יביא לסחף של רבים שרוצים לראות מנהיג צעיר עם ניסיון שכוחו במותניו. הגיע הזמן להחליף דיסקט".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully