וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ בין חברת שיכון בירושלים לדיירי בניין המעונות הנטוש

8.9.2011 / 10:49

שבוע לאחר שפלשו לבניין מעונות נטוש בירושלים, מנהלות 35 המשפחות מגעים עם חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים. נציגי החברה בתגובה: "נבחן השתתפות בפרויקט שיביא פתרונות דיור"

האם צפוי סוף טוב ל-35 המשפחות מחוסרות הדיור שפלשו בסוף השבוע האחרון לבניין נטוש בבעלות האוניברסיטה העברית בירושלים? "פרזות", החברה הממשלתית-עירונית לשיכון ירושלים, החלה לנהל מגעים מתקדמים עם המסתננים לבניין המעונות. ממסמך שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה, כי החברה "מעוניינת לבחון את השתתפותה ותרומתה בכל פרויקט אשר מביא עמו פתרונות דיור לזכאי הדיור הציבורי בירושלים".

עוד באותו נושא:
35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"
משפחות שפלשו לבניין בבירה התבצרו בו מחשש לפינוי
דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים

נציגי החברה ציינו במסמך כי ההצעה שהגישה החברה בשנת 2009 לרכישת ותפעול הבניין במסגרת מכרז, עדיין רלוונטית, תחת שינויים מסוימים. על פי תנאי המכרז שהוציאה האוניברסיטה באותה שנה, ובוטל לבסוף על ידה, החברה הזוכה במכרז הייתה מחויבת בשיכון אוכלוסיות משולבות בבניין. כלומר, אוכלוסיית זכאים לדיור ציבורי, לצד סטודנטים.

משפחות שפלשו לבניין בירושלים מתבצרות לקראת פינויו הצפוי. עומר מירון
"חשבנו ליצור תמהיל ושילוב בין אוכלוסיות – מוחלשות וחזקות"/עומר מירון

מנכ"ל "פרזות", גלעד בר אדון, אישר את המגעים ואמר כי נציגי משפחות המסתננים לבניין פנו לחברה במטרה לקדם את אופציית הדיור ציבורי. "במכרז של 2009 ניסינו להגיש פתרונות לדיור ציבורי", סיפר בר אדון, "אבל בשביל שהיום זה יהיה רלוונטי, צריך לבדוק את עמדת האוניברסיטה בעניין. בזמנו חשבנו ליצור תמהיל ושילוב בין אוכלוסיות – מוחלשות וחזקות". הוא הוסיף כי "אחרי הפלישה הנוכחית לפרויקט נעשתה פנייה לחברה, ואמרנו שעקרונית אנחנו מעוניינים". על פי הערכות, עלות הכשרתו של הבניין לדיור ציבורי נעה בין 20-16 מיליון שקלים.

המשפחות, ובהן 88 ילדים, שפלשו לבניין המעונות של האוניברסיטה העברית, קיבלו ביום ראשון צו פינוי המורה להן להתפנות מהמקום תוך 48 שעות בעקבות תלונה שהגישה האוניברסיטה. בתגובה לכך אמרו נציגי המשפחות, כי הן אינן מבקשות לחיות כפולשות, אלא לזכות לפתרון דיור ציבורי סוציאלי, בטענה שאין להן לאן להתפנות ומהבניין הן ילכו לגור ברחוב.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully