וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על ה'תג מחיר' בבסיס צה"ל: "האחראים ייתפסו"

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס להשחתת כלי רכב צבאיים בידי אלמונים: "את הוונדליזם ביצעה חבורת פורעי חוק, מיעוט קיצוני וחסר אחריות". 2 אזרחים נעצרו בבסיס סמוך בחשד למעורבות ושוחררו

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

"כולנו, מפקדים וחיילים, אזרחים מכל הקשת, זוכרים ומזכירים כי צה"ל איננו האויב" – כך אמר היום (רביעי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בתגובה לפעולות "תג מחיר" שבוצעו הבוקר בבסיס חטיבת בנימין בבית אל. בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיפה של חיל הים אמר גנץ כי "את הוונדליזם ביצעה חבורת פורעי חוק, מיעוט קיצוני וחסר אחריות. כולנו מכירים בכך שצה"ל הינו כוח המגן הפועל מתוקף חוק ובהמשך להנחיות הממשלה. אני משוכנע כי יימצאו האחראים לכך, וכי אחדות הפעולה תישמר".

עוד על פעולות ההשחתה בחטיבת בנימין
חשד ל”תג מחיר” נגד צה”ל: 13 כלי רכב הושחתו
נתניהו גינה השחתת רכבי צה”ל: ”עבריינות נתעבת”

הרמטכ"ל בני גנץ בטקס סיום קורס חובלים בחיפה, ספטמבר 2011. ערן גילווארג
"האחרים יימצאו, אחדות הפעולה תישמר". הרמטכ"ל גנץ הערב/ערן גילווארג

הערב נתפסו שני אזרחים ישראלים בבסיס אוגדת יהודה ושומרון, הסמוך לבסיס בו הושחתו הבוקר כלי רכב צבאיים ורוססו עליהם כתובות "תג מחיר", "ד"ש ממגרון", ו-"מח"ט בנימין רע ליהודים". השניים הועברו לחקירת המשטרה, שבדקה אם הם קשורים לפעולות ההשחתה והאם התכוונו לבצע פעולה דומה גם בבסיס האוגדה, אך שוחררו לבסוף לאחר שהתברר כי אין להם קשר למעשים. במשטרה פועלים למציאת האחראים למעשי ההשחתה השונים ביהודה ושומרון מאז ראשית השבוע ביתר שאת, והמפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, הורה היום להקים כוח לחימה מיוחד לצורך ביצוע המשימה.

הלילה ריססו אלמונים כתובות "תג מחיר", "ד"ש ממגרון" ו-"מח"ט בנימין רע ליהודים" על 13 כלי רכב צבאיים בבסיס חטיבת בנימין בבית אל. כמו כן, ניקבו האלמונים צמיגים של כלי הרכב, שחנו בסדנת חימוש בבסיס. בצה"ל חושדים כי פעלי ימין חדרו לבסיס באישון לילה, ריססו את הכתובות ופגעו בכלי הרכב כתגובה להרס שלושה מבנים בלתי חוקיים במאחז מגרון.

המנהל האזרחי הרס הלילה שלושה מבני קבע במאחז מגרון. דניאל בוק, רויטרס
הפעילות: כתגובה להריסת בתים במאחז הבלתי החוקי מגרון/רויטרס, דניאל בוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה בחריפות את המעשים, ואמר כי "מדובר בעבריינות נתעבת שכוונה נגד מפקדים וכלי רכב שמשימתם להגן על חיי אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון. הנחיתי את זרועות אכיפת החוק למצוא את הפורעים שביצעו את המעשה החמור ולמצות עמם את הדין". שר הביטחון, אהוד ברק, גינה אף הוא את המעשים, ואמר כי "הפריצה לבסיס והפגיעה בכלי הרכב הם מעשה נקלה של עבריינים שייתפסו בקרוב".

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

לפניות לכתב: אמיר - amirbohbot@walla.co.il, מור - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully