וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שריפת דגל השגרירות: שגריר ישראל שב למצרים

ניר יהב

7.9.2011 / 0:10

מתגברים על המשבר? בתקשורת במצרים דווח כי השגריר יצחק לבנון, שיצא לחופשה בת שבועיים לאחר מתקפת הטרור בדרום, שב למדינה. בהיעדרו, נערכו מול השגרירות הפגנות סוערות נגד ישראל

שבועיים לאחר פרוץ המשבר בין מצרים לישראל שאירע בעקבות הפיגוע המשולב מצפון לאילת, שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון, חוזר למצרים. כלי התקשורת במצרים דיווחו אתמול בבוקר (שלישי) כי לבנון שב אתמול לקהיר במטוס של חברת "אייר סיני" לאחר חופשה שבמהלכה שהה בארצות הברית ובישראל. על פי הדיווח, את פניו של לבנון קיבלו אנשי השגרירות הישראלית. יש לציין כי לבנון עזב את מצרים לפני המשבר הנוכחי ולא בעקבותיו. גורמים מדיניים אישרו את הדיווח.

מתיחות ביחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות
תגובה למפגינים: שגרירות ישראל בקהיר תוקף בחומה
מאות בני אדם מפגינים מול שגרירות ישראל בקהיר
מפלגות ותנועות במצרים: "לבטל השלום עם ישראל"

שורפים את דגל ישראל בהפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. Amr Nabil, AP
קריאות לשבור את חומת הבטון שנבנית מסביב לבניין השגרירות. ההפגנה מול שגרירות ישראל במצרים לפני כשבועיים/AP, Amr Nabil

הדיווחים שלשום על בנייתה של חומת הבטון סביב בניין השגרירות הישראלית בקהיר מעוררים עניין רב במצרים ומספר תנועות חברתיות אף קראו לאזרחי מצרים להשתתף בהפגנה ביום שישי "במטרה להרוס את החומה". יוזמי ההפגנה, שהודיעו בפייסבוק ובטוויטר על הכוונה לקיימה, הודיעו כי היא תצא מכיכר תחריר ותגיע עד לבניין השגרירות. "הביאו פטיש כדי להרוס את הגדר", הוסיפו.

בניית החומה החלה שלשום על רקע המתיחות בין ישראל למצרים ועל רקע הפגנות המחאה שפרצו לפני שבועיים מול הבניין בקהיר. על פי הדיווחים ממצרים, גובה החומה שתקיף את בניין השגרירות יעמוד על שני מטרים ואורכה כמאה מטרים.

ההפגנות, במסגרתן הגיעו מאות בני אדם לבניין השגרירות וקראו לסלק את השגריר הישראלי ולנתק הקשרים עם ישראל, פרצו במחאה על הרג חמשת החיילים המצרים לאחר הפיגוע באילת. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון המצרים שיגרו כוחות רבים והתפרשו סביב בניין השגרירות הישראלית בקהיר מחשש להתפרצויות אלימות. המפגינים נשאו את דגלי מצרים וקראו קריאות כגון: "תנו לנו נשק, תנו אבק שריפה, ואנחנו נמוטט את היהודים".

המארגנים תכננו שיגיעו להפגנה מאות אלפי בני אדם אך בסופו של דבר הגיעו כ-1,000 בני אדם בלבד. "חלק מכלי התקשורת במצרים התביישו לספר כמה מפגינים הגיעו, ובמקום זאת העדיפו לדווח על ההפגנה ללא ציון מספר המשתתפים", אמר עיתונאי מצרי על ההפגנה שמארגניה כינו אותה "הפגנת המיליון".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully