וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף קל: 310 גניבות מתכות אירעו בדרום מינואר

רמי שני

6.9.2011 / 16:51

כוח משטרתי מיוחד שהוקם כדי להילחם בתופעת גנבי המתכות הציג את תוצאות פעילותו. מתחילת שנת 2011 נרשמו 310 מקרי גניבת תשתיות במחוז הדרום בלבד. "זה עולה למדינה מאות אלפי שקלים"

מכסה המתכת של מכל חיבור הכבלים קרץ ליונס אלעבית, בן 18 מרהט. הוא ידע שהעברתו לאדם הנכון, סוחר מתכת מפורסם מעירו, תניב לו רווח כספי של כמה מאות שקלים. איש לא עצר להתבונן במעשיו של הצעיר ובתוך זמן קצר נשלף מכסה המתכת ממקומו, הונח בתוך אריזת הסוואה ונלקח אל סוחר המתכות. אלעבית קיבל מהסוחר את הכסף והלך לדרכו. מה שהוא לא ידע, זה שהוא נתון במעקב של בלשי משטרה, שפעלו במבצע מיוחד לעצירת גנבי מתכות - אחד המטרדים הגדולים ביותר של תושבי הדרום.

מראשית שנת 2011 פעל כוח משטרתי מיוחד למיגור התופעה. הכוח בראשותו של פקד ניבי אוחנה ושהוקם ביוזמתו של מפקד המחוז הדרומי החדש ניצב יוסי פריינטי, הציג היום את תוצאות הפעילות שנעשתה בנושא בשנה האחרונה. מהנתונים עולה, כי במהלך התקופה המדוברת, נרשמו למעלה מ-300 מקרים של גניבת תשתיות בכל המחוז הדרומי. "המניע שלהם הוא בעיקר כספי", הסביר פקד אוחנה, "יש להם מחירון לכל מוצר. שנאי של חברת החשמל למשל, מכיל 130 קילו נחושת בעלות של כ-40 שקלים לקילו. על הברזל שממנו עשוי השנאי, וששוקל קרוב לרבע טון, משלמים סכום של כ-1,000 שקלים לטון. עד עכשיו, נרשמו 310 גניבות בכל המחוז, שכללו גם צינורות שונים, דלק וכדומה. כלומר לא רק תשתיות מתכת".

עוד עולה מהנתונים, כי למעלה ממחצית מכלל הגניבות – 180 מקרים, הינם מקרים של גניבת נחושת, שנחשבת ל"זהב של התשתיות": "היא נמצאת בכל סוג של תשתית לאומית כמעט והפכה להיות מוצר מבוקש ביותר", הסביר אוחנה, "אבל מה שעבורו הם מרוויחים סכום של 5,000 שקלים למשל, עולה למדינה לעתים קרובות עשרות ומאות אלפי שקלים באופן ישיר. הנזק העקיף הוא לעיתים הרבה יותר גדול".

הכוח המיוחד עקב בעיקר אחר חברי כנופיית אל ווקיאלי - כנופייה מוכרת בתחום עבירות גניבת התשתיות. כך למשל, עצר הכוח גבר דבואי שהודה בגניבת 22 שנאים מעמודי חשמל וצעירה מבאר שבע שנעצרה בחשד לסיוע לחברי הכנופיה. על פי החשד, חברי אל וואקילי נהגו לחתוך ולגנוב כבלי חשמל, טלפון ומערכות תקשורת, שנאים, מכסי מתכת של בריכות תשתית ביוב, תקשורת וחשמל ועוד. "יש כאלה שתפסנו על חם, כשהם על עמודי חשמל, באמצע חיתוך של שנאי והם אמרו שהם באים לבצע תצפיות על העדרים שלהם", סיפר אוחנה, "אחד מהם, שכבר הספיק לחתוך כמה חלקים משנאי, סיפר שהוא היה במרדף אחר ציפור טרף שאותה גידל ושנמלטה ממנו. את טביעות האצבע שלו, מצאנו בכל מקום על השנאי שנחתך".

עוד באותו נושא
כשצה"ל תוקף בעזה, בדרום נלחמים בגנבי מתכות
אישום: גנבו חלקים ממסילת רכבת וסיכנו חיים
אישום: קציני צה"ל גנבו מתכות מהבסיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully