וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גנבו חלקים ממסילת רכבת וסיכנו חיים

רמי שני

3.2.2011 / 14:38

גניבת מתכות סיכנה חיי אדם, כך נטען בכתב אישום שהוגש נגד צעירים מרהט שפרקו חלקים ממסילת רכבת שסברו כי אינה בשימוש על מנת למכור את המתכת. הגניבה התגלתה במקרה במהלך בדיקה

נאסרי טלאלקה, בן 33 מרהט, ואחיו שהר בן ה-25, ניסו להרוויח מאיסוף ומכירה של מתכות ישנות. לצורך כך, פרקו השניים, שהועסקו כשומרים באזור סמוך לפסי הרכבת, חלקים ממסילת ברזל שסברו כי היא איננה בשימוש. בכתב אישום שהוגש נגדם היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מפורטים מעשיהם של שני האחים, ביחד עם אדם נוסף, ומיוחסים להם האשמות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, היזק לרכוש ועוד.

השניים נעצרו בסוף החודש שעבר ולטענת המשטרה, הם הודו בביצוע המעשים המיוחסים להם. בחקירתם, טען נאסרי טלאלקה כי הוא מצא חלק מהמתכות שהתגלו ברשותו ואף ניסה להפריך את מעורבותו של אחיו במעשה. עם זאת, לדברי המשטרה, חקירת הפרשה שהחלה בעקבות תלונת עובדי ביטחון של חברת רכבת ישראל שגילו את כי חסרים חלקים, הביאה למציאת ראיות הקושרות גם את שהר לביצוע המעשים. בסופו של דבר, הודה נאסרי כי שניהם ביצעו את המעשים במשותף.

"תוך זמן קצר עשויה היתה המסילה לזוז ממקומה"

על פי כתב האישום, פירקו השלושה בדצמבר האחרון מאות ברגים לאורך 300 מטרים של מסילת הברזל, באזור שבין צומת להבים לבין צומת דביר שבנגב. עובדי חברת רכבת ישראל ביצעו בתחילת ינואר בדיקה שגרתית של המסילות וגילו את החוסר בברגים. על פי כתב האישום, מכרו השלושה את ברגיי המסילה תמורת כמה מאות שקלים בלבד.

הגניבה התגלתה לאחר שבאזור ממנו פורקו הברגים עברו מספר רכבות שהסיעו אלפי נוסעים. תנועת הרכבות בקו קריית גת – באר שבע הושבתה לארבע שעות ועובדי החברה התקינו למעלה מחמש מאות ברגיי מתכת חדשים על מנת להדק את פסי המסילות והאדנים. "ביום 2.1.11 שהוא יום ראשון בשבוע, בשעות הבוקר, עברו על מסילת הרכבת מספר רכבות נוסעים שעל כל אחת מהן נסעו בין 800 ל-1000 נוסעים", נכתב בכתב האישום נגד האחים.

"מזג האוויר הקר ששרר בשעות הבוקר החזיק את מסילת הרכבת במקומה ומנע את ניתוקה ותזוזתה באופן מיידי, אם כי תוך זמן קצר עשויה היתה המסילה לזוז ממקומה", נכתב. "למרבה המזל, בשעה 10:20 או בסמוך, עובדי רכבת ישראל שנסעו בקרונית בדיקה על המסילה, גילו כי ברגיי המסילה פורקו בשני מקומות, באורך כולל של כ-300 מטרים, בין ק"מ 56-56.400, בקטע דבירה - להבים. תנועת הרכבות הושבתה ובכך נמנעה ירידת הרכבת מהפסים והתהפכותה, דבר שעשוי היה לגרום לפציעתם ואף למותם של רבים מנוסעי הרכבת".

"במעשיהם אלו, הנאשמים קשרו קשר לבצע פשע, דהיינו לגנוב את רכוש רכבת ישראל, תוך טיפול במסילה, שהיא נתיב תחבורה, באופן שיש בו כדי לפגוע בשימוש החופשי של המסילה ולסכן את בטיחות הנוסעים ברכבת", נכתב בכתב האישום. "הנאשמים גנבו ברגים ומהדקים בשווי של כ-7,000 שקלים, גרמו נזק למתקן תשתית והסתייעו ברכב לביצוע פשע". לצד כתב האישום, הגישה המשטרה בקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully