וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק משיב לאייזנברג: אין סיבה שמישהו ייזום מלחמה

במהלך סיור בפיקוד הצפון התייחס שר הביטחון לדבריו של מפקד פיקוד העורף מאמש, לפיהם "גדלה הסבירות למלחמה". על טורקיה: "יש בינינו מחלוקות, וחשוב שהצדדים יפעלו מהראש ולא מהבטן"

"ביממה האחרונה נשמעו קולות בדבר אפשרות של התמודדות כוללת במזרח התיכון. אני רוצה לומר לכולכם, איננו רואים סיבה שמי מיריבינו ייזום מערכה כוללת ורחבה נגד ישראל בימים אלה" – כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון, אהוד ברק, בתגובה לדבריו מאמש של אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, לפיהם "גדלה הסבירות למלחמה כוללת באזורנו". במהלך סיור שערך ברק בפיקוד צפון יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ועם אלוף הפיקוד, יאיר גולן, ציין עוד ברק כי "אני משוכנע שאויבינו לא יעזו להשתמש בנשק כימי נגד ישראל, ככל שיש להם כזה, לא כעת ולא בעתיד. הם יודעים היטב מדוע לא כדאי להם אפילו לחשוב על שימוש בנשק כימי כלפי ישראל".

עוד בנושא
מפקד פיקוד העורף: ”גדלה הסבירות למלחמה כוללת”
ביקורת נגד אלוף אייזנברג: ”לא ליצור פאניקה”
אחרי שחזה ”מלחמה כוללת”: אייזנברג שוחח עם גנץ

שר הביטחון אהוד ברק בסיוק בפיקוד צפון, ספטמבר 2011. לינוי אליחי, משרד הביטחון
שר הביטחון חולק על אלוף פיקוד העורף: "אני משוכנע שאויבינו לא יעזו להשתמש בנשק כימי נגד ישראל"/משרד הביטחון, לינוי אליחי

ברק התייחס גם למתיחות הגואה בין ירושלים לאנקרה, ואמר כי "ישראל וטורקיה הן שתי המדינות הכי חזקות, ובהרבה מובנים הכי חשובות היום במזרח התיכון. יש בינינו מחלוקות, וגם במחלוקות חשוב מאוד ששני הצדדים יפעלו מהראש ולא מהבטן. ייטב לכולנו וליציבות באזור לשקם את הדברים".

אם תהייה מלחמה כוללת - מאיזה צבא אתם חוששים? בואו להצביע בפייסבוק

אהוד ברק, שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו. רויטרס
"חשוב שהצדדים יפעלו מהראש ולא מהבטן". ברק עם שר החוץ הטורקי דאווט אולו/רויטרס

בדבריו התייחס שר הביטחון גם להיערכות מערכת הביטחון ליום שאחרי ההכרזה הפלסטינית הצפויה בעצרת האו"ם בהכרה החד צדדית במדינתם ב-20 לחודש. "אנחנו פה, ערב אירועי ספטמבר, בגזרה שהיו בה אירועים במהלך 'יום הנכסה'. באותה גזרה, גם פה וגם במג'דל שמס, צה"ל נערך ומתכונן לכל האפשרויות. גם כאן בגולן, גם ביהודה ושומרון. נערכו השתלמויות והכנות מקיפות בהנחיה ובהובלה של הרמטכ"ל, וגובשו דרכי הפעולה כדי לנסות ולמנוע השתוללות של אלימות, אובדן חיים ונזקים אחרים לריבונות ישראל או לסדר הציבורי באזורים שבשליטתנו. אני מקווה שזה יעבור ללא אלימות, אבל אנחנו מתכוננים היטב גם לאפשרויות האחרות", אמר השר.

שר הביטחון אהוד ברק בסיוק בפיקוד צפון, ספטמבר 2011. לינוי אליחי, משרד הביטחון
"הגבול הסורי הוא גבול שקט"/משרד הביטחון, לינוי אליחי

במהלך הסיור חזר ברק על הערכתו בנוגע לנעשה בסוריה. "הגבול הסורי הוא גבול שקט", אמר שר הביטחון, "בצד השני שלו, משפחת אסד טובחת בבני עמה בכל רחבי סוריה במטרה לשרוד. אני מעריך שזה לא יעזור, גורלו של משטר אסד ושל משפחת אסד נחרץ, גם אם זה ייקח עוד כמה חודשים. גם אם ישתרר מצב חדש, שקשה להעריך אותו מראש, אני מקווה שהוא יהיה מצב שקט. בלי ספק נפילת המשטר הזה, כשהיא תבוא, תהיה מכה קשה מאוד לכל החזית הרדיקאלית ובמרכזם איראן והחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully