וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחזה "מלחמה כוללת": אייזנברג שוחח עם גנץ

6.9.2011 / 10:30

אלוף פיקוד העורף מיהר ליזום שיחה עם הרמטכ"ל גנץ, בה הבהיר את דבריו לפיהם "גדלה הסבירות למלחמה כוללת". גורם ביטחוני בכיר: "היה מי שדאג להוציא את דבריו של אייזנברג מהקשרם"

מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, יזם הבוקר (שלישי) שיחה עם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, על מנת להבהיר את תחזיותיו הקודרות, לפיהן "גדלה הסבירות למלחמה כוללת". השיחה בין השניים התקיימה לאחר שבמהלך כנס שנערך אתמול במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, אמר אלוף אייזנברג כי "אחרי 'אביב העמים הערבי', אנחנו מעריכים שיגיע חורף של איסלם רדיקלי ובשל כך גדלה הסבירות למלחמה כוללת, כולל שימוש בנשק להשמדה המונית". לאחר מכן הסביר אייזנברג את דבריו והדגיש כי רק במקרה שבו יתקיימו התחזיות הקיצוניות, עשויה לפרוץ מלחמה כוללת.

גורם ביטחוני בכיר שהתוודע לשיחה שקיימו אייזנברג וגנץ, אמר הבוקר כי "אלוף פיקוד העורף העביר סקירה כאילו היה ראש אמ"ן. ברור שדבריו לא היו במטרה ליצור בהלה, אז זה מה שנגרם כתוצאה מפוליטיקות קטנות. הוא שוחח על כך עם הרמטכ"ל, הבהיר את דבריו וזהו. הפרסום הזה מאחורינו. יש לנו אתגרים חשובים מזה".

הגורם הביטחוני הבכיר הדגיש כי דבריו של אלוף אייזנברג אינם מנותקים מהמציאות וכי הם קשורים היטב להתפתחויות במזרח התיכון. לדברי הגורם הביטחוני, היה מי שדאג להוציא את דבריו של אייזנברג מהקשרם, על מנת לקבל דקות חשיפה בכלי התקשורת. הגורם שיבח את אייזנברג, שמאז כניסתו לתפקיד, משקיע לדבריו במרץ בתוכניות פעולה חדשות על מנת להתאים את המציאות בשטח ליכולות של הפיקוד שבראשו הוא עומד.

בצה"ל מיהרו להבהיר כי דבריו של אלוף אייזנברג אינם קשורים להערכת מצב שיצאה מלשכתו של הרמטכ"ל גנץ או מההערכות בפורום המטה הכללי. קצין בכיר אמר כי "אלוף אייזנברג הוא אלוף חדש במטה הכללי, וזו הייתה עבורו טבילת אש ראשונה לאחריות של דברים הנאמרים בצורה פומבית. דבריו, בהקשר הנכון, לא סוטים מהמציאות".

הקצין הבכיר ציין כי אלוף אייזנברג נאם כשעה בפני עשרות מבאי הכנס. בשלוש הדקות הראשונות הוא נתן סקירה אזורית עם הערכת אישית שלו ולאחר מכן תיאר את דרכי הפעולה שהוא משרטט לפיקוד העורף במהלך כהונתו. הקצין הוסיף כי בתום ההרצאה ניגש אליו ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, לחץ את ידו ושוחח עמו בנוגע לתכני ההרצאה.

עוד בנושא
הדיווח על התחזיות הקודרות של אלוף אייזנברג
ביקורת נגד אלוף אייזנברג: "לא ליצור פאניקה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully