וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים חששו מהכוחות, צה"ל השיב: "יש תרגיל"

יהושע בריינר

5.9.2011 / 20:34

מתנחלים באזור בנימין נבהלו למראה כוחות צבא ומשטרה רבים הנפרשים באזור מגרון, לפני פינוי המבנים במאחז - אך בצה"ל הרגיעו אותם: "מדובר בתרגיל". כעת, לאחר הפינוי, טוענים המתנחלים כי צה"ל שיקר. דובר צה"ל: אכן היה תרגיל

תרגיל צבאי או התנהלות מתחמקת של צה"ל במהלך פינוי מאחז? בקרב אנשי הביטחון באזור בנימין שורר זעם רב לאחר שפיקוד המרכז שלח להם אמש (ראשון) הודעה בביפרים הפנימיים לפני פינוי הבניינים במאחז מגרון, לפיה כוחות הצבא בשטח הינם חלק מ"תרגיל מטכ"לי בכפרים הפלסטינים". גורמי הביטחון, ובהם רכזי הביטחון בהתנחלויות, טוענים כי אוגדת יהודה ושומרון שיגרה את ההודעה אף שפועל לא היה כל תרגיל כדי שלא יחשדו כי הכוחות הגדולים מיועדים לפינוי המבנים במגרון. מנגד, בצה"ל טוענים בתוקף כי אכן התקיים תרגיל כזה.

עוד בנושא פינוי מאחז מגרון:

חשד ל"תג מחיר": "מסגד הוצת בכפר סמוך לשכם"
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
במגרון מקווים: "מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא"

אמש סמוך לשעה 11 בערב החלו כוחות גדולים של צבא, ובעיקר של משטרה ויס"מ, להתאסף באזור מחסום חיזמא שבצפון ירושלים ביחד עם דחפורים וכלים הנדסיים נוספים. רבים מהמתנחלים חששו כי הכוחות נערכים לפינוי של אחד המאחזים באזור, כאשר החשש הגדול היה לגורל שלושת המבנים במגרון הסמוכה. סמוך לשעה 00:30 נשלחה מחמ"ל ההגנה המרחבית של אוגדת יהודה ושומרון, העומדת בקשר עם רכזי וקציני הביטחון, ביישובים הודעת רגעה: "לידיעתכם, כרגע מתקים תרגיל מטכ"לי בכפרים ביתוניא וקלנדיה- המשך לילה טוב". קבלת הודעה רשמית מהצבא הייתה אמורה להרגיע את אנשי הביטחון, שהעריכו כי הכוחות נערכים לתרחישים השונים לקראת ההכרזה הצפויה על המדינה הפלסטינית בהמשך החודש. בנוסף, נרגעו בעיקר אנשי מגרון שחששו כי הכוחות נערכים לפינוי. הדבר אף גרם לכך שרבים מאלה שהיו בדרכם למגרון על מנת למנוע הריסה של המבנים לא הגיעו למאחז, שכן חשבו גם כן כי הכוחות במקום עוסקים ב"תרגיל המטכ"לי".

המנהל האזרחי הרס הלילה שלושה מבני קבע במאחז מגרון. דניאל בוק, רויטרס
שישה נעצרו בפינוי ושוחררו עד כה/רויטרס, דניאל בוק

בפועל טוענים המתנחלים כי לא נערך כל תרגיל באזור. "רימו אותנו", אמר אחד מאנשי הביטחון באזור. "אלה אנשים שאנחנו עובדים מולם כמה פעמים ביום וכשאנחנו שואלים הם משקרים לנו בלי בושה ומספרים לנו שיש תרגיל גדול כדי שנירגע. התרגיל הזה עוד עלול לעלות לנו ביוקר כשיהיה באמת אירוע ביטחוני אבל אנשים כבר לא יאמינו לצבא", טען איש הביטחון.

בצה"ל מתעקשים כי אכן התקיים תרגיל אתמול באזור קלנדיה. מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול אכן התקיים תרגיל של כוחות הביטחון באזור רמאללה, אודותיו הופץ המסרון המדובר".

לטענת צה"ל הבלבול נובע מכך שרבים בפיקוד הבכיר באוגדת יהודה ושומרון מודרו מעניין מועד הפינוי במגרון. לדברי גורם צבאי, במקביל לאירוע במגרון, אכן הוקפצו פלוגות מג"ב לאזור הכפרים הפלסטיניים ללא קשר לאירועים במאחז, כך שרבים מקציני ההגנה המרחבית שלא ידעו על הפינוי המיועד השיבו לעמיתיהם ביישובים כי הכוחות שבשטח מיועדים לתרגיל המדובר.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully