וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אולמרט: חוות דעת של נאמן תכשיר התרומות?

גלעד גרוסמן

5.9.2011 / 11:57

צוות ההגנה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר הציג חוות דעת ישנה של שר המשפטים, לפיה אין מגבלה על איסוף תרומות בין מערכות בחירות. חוות הדעת עשויה להכשיר את הכספים ששמר עבורו עו"ד מסר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ההגנה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הנאשם בין היתר בקבלת שוחד, הציגה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת משפטית שחיבר לפני כ-12 שנה שר המשפטים יעקב נאמן, בנוגע לקבלת תרומות בתקופה שבין מערכות בחירות. נאמן, ששימש אז כעורך דין פרטי, קבע כי אין מגבלה על איסוף כספים בין מערכות בחירות, ולטענת פרקלטיו של אולמרט, חוות הדעת מכשירה את הכספים שאורי מסר החזיק עבור אולמרט.

מסר, שהיה שותפו ומקורבו של אולמרט, החזיק עבורו מאות אלפי שקלים שקיבל מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי. לטענת עורכי הדין אלי זהר ונבות תל-צור, הכספים הוחזקו עבור אולמרט בנאמנות. לטענת ההגנה, ביוני 1999 פנו מסר ואולמרט לנאמן, כדי לקבל חוות דעת בנוגע לקבלת כספים פוליטיים שלא בתקופת בחירות, והוא קבע כי לא חלה על תרומות אלה חובת דיווח.

משפט אולמרט - כותרות אחרונות
היום האחרון לעדות אולמרט: הטחת האשמות והכחשות
אולמרט במשפט: "מי שנסע בלי אישור זה לא אני"
התובע רמז במשפט: אולמרט שיבש הליכי חקירה

האם נאמן יזומן למתן עדות?

צוות ההגנה העביר לנאמן שאלות בנוגע לחוות הדעת באמצעות הפרקליטות, ואף ביקש להגיש את חוות הדעת והתייחסותו של נאמן, אולם הפרקליטות מתנגדת לכך. לכן, ייתכן שההגנה תבקש לזמן את נאמן למתן עדות, מהלך שעשוי לגרום למבוכה רבה לפרקליטות. הפרקליטות ביקשה לעכב את הגשת חוות הדעת כדי שתוכל ללמוד אותה, ובית המשפט קבע כי על הצדדים להגיע להסכמה בנושא עד יום חמישי.

בצוות ההגנה ציינו עוד, כי במקרה של נשיא המדינה שמעון פרס, שב-2005 לא דיווח למבקר המדינה על תרומות פוליטיות שקיבל, מכיוון שהן התקבלו לפני תקופת הבחירות, קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, כי פרס לא ביצע עבירה מכיוון שלא היה ברור על אילו כספים חלה חובת דיווח. עמדה זו התקבלה בבג"ץ, שדחה עתירות להעמיד את פרס לדין.

הבוקר התחדש שלב ההגנה במשפטם של אולמרט וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. היום יעיד במשפט מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רענן דינור. בהמשך צפויים להעיד מזכיר הממשלה בתקופת שרון ואולמרט, ישראל מימון, יועצי התקשורת ליאור חורב ורני רימון, עורך הדין רם כספי, עורך הדין משה ישראל שייצג את אולמרט בפרשיית החשבוניות הפקטיביות ואלוף במילואים דורון אלמוג. בנוסף צפויים להעיד שניים מתורמיו של אולמרט, ששמם לא נחשף. לאחר מכן, צפויה זקן להעלות להעיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully