וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: פינוי מגרון - כדי להסיט הזרקור מהמחאה

יהושע בריינר

5.9.2011 / 8:45

המתנחלים במאחז ששלושה ממבני הקבע שבו פונו באישון לילה, מאשימים את התנהלות הממשלה בנושא וטוענים כי קיבלו "סטירת לחי" מהאיש לו הצביעו בבחירות. "לאן נלך עכשיו? אין לנו בית"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ביישוב מגרון מתעוררים הבוקר (שני) למראות שרידי שלושת המבנים שנהרסו במהלך הלילה וחפצי המשפחות שהתגוררו בהם הזרוקים על הקרקע. המתנחלים זועמים על התנהגות המשטרה, אבל בעיקר מפנים את הזעם להתנהלות הממשלה בהחלטה להרוס את הבתים. "זו התשובה של ביבי למחאה בתל אביב", אמרה הבוקר תמי גוטמן, שביתה נהרס הלילה. "אנחנו, שבחרנו בנתניהו ובממשלת הימין, מקבלים ממנו סטירת לחי. לאן נלך עכשיו? אין לנו בית. בתל אביב מדברים על מחאת הדיור, והנה כאן במגרון, ביבי נותן את המענה בדיור שלנו".

עוד על פינוי מגרון
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
חשד ל"תג מחיר": "מסגד הוצת בכפר סמוך לשכם"
בג"ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ

פינוי מגרון, אוגוסט 2011. דניאל בוק
"זו התשובה של ביבי למחאה בתל אביב". מגרון לאחר הפינוי, הבוקר/דניאל בוק

גוטמן, לה מסייעים בשעה זו כמה עשרות מתנדבים מהיישוב לפנות את חפציה, סיפרה בדמעות על הפינוי בלילה. "הם רק רצו לגרום פה להרס ולשריטה נפשית לילדים", סיפרה, "מאות שוטרים במדים שחורים ותגים מעירים את הילדים באמצע הלילה ומוציאים אותם מהמיטות שלהם עם הפיג'מות. אבל מה שהיה הכי משפיל זה שאותם שוטרים יהודים שלחו פועלים ערבים שהוציאו אותנו מהבית וזרקו את הציוד שלנו מהחלונות. לאן הגענו? בעלי לחם בלבנון וראה את חבריו נהרגים לצדו, והוא לחם על מנת להציל את עם ישראל. וכעת משפילים אותנו. כל הזמן הפחידו אותנו מאירועי ספטמבר, אבל זה אירוע ספטמבר שלנו, והערבים רואים באיזו נבזות ואכזריות הורסים לילדים את הבתים שלהם, ונהנים מכל רגע. אין לי כבר אמון במדינה ולא אסכים שבעלי ילך למילואים".

לצד ביתה של משפחת גוטמן, נהרסו עוד שני מבני קבע במאחז - בית משפחת גפן ובית משפחת טייטלבאום - בפינוי הראשון של מבני קבע מאז פינוי מאחז עמונה ב-2006.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבנימין מקווים כי למרות החלטת בג"ץ לפיה יש לפנות את המאחז כולו עד מרץ 2012, ההריסות הלילה יהיו האחרונות. "על הציבור להבין שלא קיימת כל עתירה נגד הבתים הללו שנהרסו", אמר איתי חמו, מראשי מגרון, "הבתים ישבו על קרקע עם טענות רכישה שלנו ועצם העובדה שהמשטרה באה בלילה, מעידה כי הם פוחדים מהצדק. אנחנו מקווים שיצר ההריסה של הממשלה ייגמר כאן ועניין הקרקע ביישוב יובא להכרעה אמיתית של בית המשפט".

המהלך הלילה ייצא לפועל לאור החלטת בג"ץ, שהורה לפני כחודש וחצי על פינוי כלל המאחז עד לחודש מרץ 2011. במקביל, הורה בג"ץ להרוס שלושה בתים במקום, בתוך 45 ימים, שחלפו מאז.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully