וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ל-11 בספטמבר: חשש בארה"ב מפני תקיפות מטוסים

האף-בי-איי והמחלקה לביטחון המולדת בארה"ב כתבו במסמך כי אל-קאעדה מחפש דרכים לבצע פעולות טרור באמצעות מטוסים קטנים: הארגון דואג להכשרות טיסה של חבריו ולגיוס תומכים מהמערב

שבוע לפני שימלאו עשר שנים לפיגועי ה-11 בספטמבר: האף-בי-איי והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית ניסחו אזהרה כלל ארצית מפני איומים של אל-קאעדה לפגיעות באמצעות מטוסים קטנים. הרשויות הודיעו כי אין איום מסויים או ממוקד לקראת יום השנה להתקפה על מגדלי התאומים והפנטגון, אולם הכוננות תוגבר לרמה הגבוהה היותר לקראת המועד כאמצעי זהירות.

לפי המסמך שהונפק ביום שישי האחרון והגיע לידי סוכנות הידיעות AP, ארגון אל-קאעדה מחפש אחר דרכים לבצע התקפות טרור נוספות באמצעות מטוסים. אחת הדרכים, לפי האזהרה, היא לשכור מטוסים פרטיים ולהטמין בהם חומר נפץ.

"אל-קאעדה ושותפיו דואגים לשלוח את אנשיהם להכשרות טיסה, במיוחד על מטוסים קטנים, וכן הם פועלים לגיוס אנשים פרטיים מהמערב שיישלחו לאימונים באירופה או בארצות הברית". עם זאת, במסמך יש הסתייגות וקביעה כי "אין לנו מידע עכשווי ומהימן על ניסיון התקפה קרב".

המסמך מפרט עוד כי אל-קאעדה מחפש אחר מתנדבים מהמערב התומכים בארגון כדי שיקבלו הכשרות טיסה ואז ישמשו כמדריכי טיסה. מת'יו צנדלר, דובר המחלקה לביטחון המולדת, תיאר את המסמך כ"שגרתי".

איומי טרור על מטוסים אינם דבר חדש בעבור ארצות הברית. אחרי הפיגועים ב-2001, הממשלה קרקעה אלפי מטוסי ריסוס מחשש שאלו ישמשו לביצוע פיגועים. למרות שרמת האבטחה ברשויות התעופה בארצות הברית השתפרה באופן ניכר בעשור האחרון, ארגון אל-קאעדה עדיין חותר לביצוע פיגועים במטוסים מתוך אמונה שפיגוע כזה, עם מספר רב של נפגעים, יזכה למירב תשומת הלב התקשורתית.

עוד באותו נושא
אחרי כמעט עשור: מתכנני 11 בספטמבר יעמדו לדין
אחרי 9 שנים: נמצאו שרידים של קורבנות 11/9
צפו: כך נראתה קריסת התאומים ממסוק משטרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully