וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפיפת בזק בפרקליטות הצבאית: "תגרום לטלטלה"

אל"מ דני עפרוני יחליף בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי את אביחי מנדלבליט בתום חפיפה של כשלושה שבועות בלבד. ההערכה היא שכניסתו לתפקיד תזעזע הפרקליטות. "הקדמת החילוף - מעוררת דאגה"

למה כל כך מהר? אל"מ במילואים דני עפרוני יקבל בטקס שייערך ב-15 בספטמבר את שרביט הפיקוד על הפרקליטות הצבאית מקודמו בתפקיד, האלוף אביחי מנדלבליט, שלושה שבועות בלבד לאחר שנבחר לתפקיד. ההערכה היא שמערכת הפרקליטות הצבאית עלולה להזדעזע מכניסתו לתפקיד של עפרוני, שיועלה לדרגת תת-אלוף, כיוון שהוא צפוי לעסוק לעומק בהשלכות של פרשת הרפז לגבי הפרקליטות הצבאית, ומשום שצמרת הפרקליטות צפויה להשתנות לחלוטין, עם עזיבתו של סגן הפצ"ר הנוכחי, אל"מ שרון אפק.

גורמים בכירים בפרקליטות הצבאית הביעו תמיהה מהמהירות בה עפרוני, שיועלה לדרגת תא"ל, יסיים את חפיפת הבזק ויחל בתפקידו. אחד הגורמים אמר לוואלה! חדשות כי עפרוני סיים כבר לפני שנים את תפקידו בצה"ל והיום הוא אזרח בעל עסק פרטי, וכיוון שכך, על מנת לאפשר לו כניסה ראויה וחלקה לתפקיד, מצופה היה שיאפשרו לו חפיפה בת מספר חודשים לפחות.

"ההחלטה להקדים את החילוף מעוררת דאגה", אמר הגורם. הוא הוסיף כי הדיון בממצאים החדשים של פרשת הרפז, שייתכן ויובילו למסקנות קשות לגבי התנהלות הפרקליטות הצבאית, וכן ההתפתחויות בסוגיית המשט הטורקי יידונו לעומק על ידי הפצ"ר הנכנס. "כניסתו של עפרוני לתפקיד עשויה להביא חשיבה מחודשת וייחודית בתחום הדין הבינלאומי בהקשר המשט", ציין.

צמרת הפרקליטות משתנה

קצין בכיר (במיל') מהפרקליטות הצבאית סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "מערכת המשפט הצבאית הולכת לעבור טלטלה בשני היבטים - הראשון הוא החלטות כבדות משקל בסוגיות הטיפול של פרשת הרפז וההיבטים המוסריים שלה, והשני יהיו מינויים בצמרת הפרקליטות". סגן הפצ"ר הנוכחי, אל"מ שרון אפק, שהתמודד על תפקיד הפרקליט הצבאי הראשי, לא יישאר בתפקידו וכפי הנראה יתמודד על תפקיד היועץ המשפטי של השב"כ. המועמדים להחליפו הם הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אודי בן אליעזר והתובעת הצבאית הראשית אל"מ ז'אנה מודרגשווילי.

עוד בנושא:
מועמד הפשרה זכה: אל"מ דני עפרוני הוא הפצ"ר החדש
"על גנץ להורות על חקירה פנימית למסרוני הרפז"
בעקבות דו"ח פאלמר: בצה"ל נערכים לגל של תביעות
הפצ"ר: לחקור מי אחראי למודעות ה"פוטש בקריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully