וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעיל של כיפת ברזל לקה בנפשו, ותובע פיצויים

בעקבות שירותו כמפעיל מערכת "כיפת הברזל", טוען בני (שם בדוי) כי עבר משבר נפשי קשה ולקה בסכיזופרניה. עכשיו הוא תובע פיצויים ממשרד הביטחון. "פספוס רקטה עלול לגרום לאסון"

לוחם מערכת "כיפת הברזל" תובע פיצויים ממשרד הביטחון לאחר שעבר התמוטטות נפשית, לטענתו בגלל המתחים הרבים בהם היה נתון בזמן שירותו. בני (שם בדוי) התגייס לחיל האוויר ושירת כמפעיל מערכת נגד מטוסים מסוג "הוק". לפני כשנה וחצי נבחר ביחד עם לוחמים נוספים לעבור הסבה למערכת "כיפת הברזל" בשל רמתו המקצועית ושביעות רצון מפקדיו. הוא הוכשר לתפקיד 'מיירט', המוגדר כתפקיד משמעותי בכוח, והוצב בגזרות שונות.

בעקבות התפקיד החדש, עבר בני משבר נפשי והחל להסתגר. לטענתו, מפקדיו סירבו בתחילה לבקשתו לראות פסיכולוג, ורק לאחר זמן מה נפגש עם קצין בריאות הנפש. לדבריו, מפקד הגדוד דחה את בקשתו לעבור יחידה משום שהוא "סובל מדיכאון זמני, היכול לקרות לכל אחד". הלוחם ציין בהצהרתו למשרד הביטחון כי הוא החל לסבול מנדודי שינה, עייפות, ולאחר בדיקה פסיכיאטרית החל לקבל טיפול תרופתי. לאחר שזה לא הועיל, הוריו החליטו להביאו לבית החולים תל השומר, שם אובחן כסובל מסכיזופרניה. בעקבות האבחון, הוחלט להנמיך לו את הפרופיל ל-21 ולשחררו משירות צבאי.

כיום בני מטופל בתרופות באופן יום יומי. בכתב התביעה שהגיש למשרד הביטחון באמצעות עורך הדין אלי סבן, הוא טוען כי האירועים הקשים, המלווים בסכנת חיים ממשית, גרמו להתפרצות הבעיות הנפשיות: "התפקיד שמטרתו להגן על אזורים ספציפיים ברחבי המדינה דורש אחריות רבה. פספוס של רקטה עלול לגרום אסון. חששתי שמא אכשל בתפקידי ולא אצליח למלא אותו על הצד הטוב ביותר, שהרי מדובר בנושאים רגישים כל כך בעבור ביטחון מדינתי". בקרוב תדון בעניינו ועדת של משרד הביטחון.

עוד בנושא:
תקדים: חלתה עקב לחץ מהגיוס - ותוכר כנכת צה"ל
206 חיילים הסובלים מהלם קרב הוכרו כנכי צה"ל
"ישראל - היחידה שלא מכירה בפדויי שבי כנכי צבא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully