וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: הכרעה בנושא התפטרות הרופאים המתמחים

אריאל נוי

4.9.2011 / 7:00

הבוקר יוחלט האם התפטרות הרופאים המתמחים לגיטימית, ובמערכת הבריאות כבר נערכים לנטישה אפשרית שלהם את איכילוב, שיבא ובתי חולים אחרים. חופשות בוטלו, משתלמים יחויבו להגיע

לילה מתוח לרפואה הציבורית: במספר בתי חולים ברחבי הארץ נערכים הבוקר (ראשון) לנטישה אפשרית של חלק מכ-1,000 הרופאים המתמחים, אשר מכתבי ההתפטרות שהגישו באחרונה במחאה על ההסכם שהתגבש בין ההסתדרות הרפואית לבין משרד האוצר, ייכנסו היום לתוקפם. במשרד הבריאות מעריכים כי אל המתמחים עשויים להצטרף גם רופאים בכירים, בגל הנטישה הראשון, שצפוי היום בבית החולים איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר, אסף הרופא בראשון לציון ובני ציון בחיפה. מיכל אגוזי, דוברת מטעם המתמחים, סיפרה כי במידה ויחליט בית הדין שהתפטרות המתמחים אינה חוקית, יתכנסו המתמחים וישקלו את המשך צעדיהם.

התפטרות המתמחים - כותרות אחרונות
המדינה הגישה בקשה דחופה למנוע התפטרות המתמחים
ברמב”ם תומכים במתמחים: הקימו קרן, תרמו ימי חופש
הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יגיעו לבתי החולים או לא? הרופאים המתמחים מפגינים בשבוע שעבר בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

האיום מצד פרקליטות המדינה, לפיו כוונת ההתפטרות של המתמחים אינה חוקית, והדיון הבוקר בבית הדין, הטילו בלבול רב בקרב המתפטרים שבדרך. עופר סדן (35), מתמחה בניורולוגיה, ואשתו שני סדן (34), מתמחה ברפואת ילדים, עובדים שניהם בבית החולים איכילוב, ושניהם התפטרו לפני חודש מעבודתם. סדן סיפר לוואלה! חדשות כי "אנחנו באפילה, לא יודעים מה יקרה, אנחנו לא הולכים לעבודה. קיבלנו מכתבים מאיימים שאומרים לנו שמכתבי הפיטורים לא חוקיים. אנחנו לא יודעים מי יעבוד בבוקר, ואנחנו אלה שמחזיקים את בית החולים".

עבור המתמחים מדובר במוצא אחרון המסמן את ייאושם מהמערכת. "אנחנו מאוכזבים ממשרד הבריאות ומסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ובמיוחד ממנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, שהוא רופא במקצועו, ואף ניהל את בית החולים איכילוב. מי כמוהו יודע הכי טוב מה נחוץ למערכת, ובכל זאת הם לא עשו כלום – רק שלחו מכתבי איומים".

הגשת מכתבי התפטרות מטעם המתמחים בבית חולים תל השומר, אוגוסט 2011. דרור עינב
ההתפטרות חוקית? המתמחים מגישים מכתביהם/דרור עינב

ד"ר מיקי הייפלר (34), מתמחה בכירורגיה כללית בבית החולים מאיר בכפר סבא, העריך כי לא יעבוד היום בבית החולים. "מבחינתי זה יום עצוב, אני רוצה להיות רופא בארץ. זו בושה וחרפה איך שמשרד הבריאות מגיב, הוא פשוט נלחם בנו".

ממשרד הבריאות נמסר כי על פי חוות הדעת המשפטית, המגובה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, הליך ההתפטרות אינו תקף. עם זאת, במשרד נערכים גם למצב של התפטרות: כבר עתה הוחלט לבטל את כל חופשות הרופאים בבתי החולים איכילוב, שיבא, אסף הרופא ובני ציון, החל מהיום – ועד להודעה חדשה. כל הרופאים בהשתלמויות בארץ בארבעת בתי החולים יתבקשו להגיע לעבודה היום, ועד השעה 12:00 בצהריים יצטרכו מנהלי בתי החולים להעביר דו"ח על היקף אי-התייצבות המתמחים.

ד"ר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
טוענים כי ההתפטרות אינה חוקית, אבל נערכים לכל תרחיש. מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו/אורי לנץ

עוד במהלך התגבשותו של ההסכם בין ההסתדרות הרפואית לאוצר, המשיכו המתמחים להביע את מחאתם על המתווה המסתמן. לטענתם, תוספות השכר שמופיעות בו הן בבחינת מיצג שווא, שכן התוספות יתקבלו רק בתום תהליך שיתארך מספר שנים. עוד ציינו המתמחים, כי אף שבהסכם מצוין כי יתווספו למערכת כאלף תקנים חדשים של רופאים, הדבר לא ישפיע עליהם בטווח הנראה לעין, זאת בשל משך הזמן שייקח להכשיר את הרופאים שיאיישו את התקנים המדוברים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully