וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמב"ם תומכים במתמחים: הקימו קרן, תרמו ימי חופש

קובי מנדל

31.8.2011 / 17:38

75 מנהלי מחלקות ויחידות בבית החולים שלחו מכתב לרופאים המתמחים בו הביעו את תמיכתם בהם. המנהלים אף כתבו כי ישקלו הפסקת חברותם בהסתדרות הרפואית בשל "אכזבתנו מאופן ניהול המו"מ"

המתמחים מקבלים "גב": 75 מנהלי מחלקות ויחידות של בית החולים רמב"ם בחיפה שלחו היום (רביעי) מכתב לרופאים המתמחים בו הביעו את תמיכתם בהתפטרותם הקולקטיבית שתיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב. המנהלים כתבו כי הם ייתנו גיבוי מלא להחלטת המתמחים ואמרו כי אף הקימו קרן לתמיכה כספית בהם. עוד כתבו, כי כל אחד ממנהלי המחלקות והיחידות החתומים התחייב לתרום 10 ימי חופשה לטובת קרן זו.

עוד על מחאת המתמחים
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
רופאים בכירים תומכים במתמחים: "נתרום להם"
הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מנהלי המחלקות והיחידות החתומים מטה יעשו כל שלאל ידם למנוע פגיעה במתמחים המתפטרים ולסייע בחזרתם לעבודה ללא כל פגיעה במעמדם", כתבו המנהלים במכתבם, "ההסתדרות הרפואית נכשלה בחתימה עם האוצר על הסכם שכר גרוע שיביא להחלשת הרפואה הציבורית".

המנהלים קראו לכל המומחים בבית החולים להצטרף ליוזמתם והוסיפו כי "לאור אכזבתנו מההסכם ומאופן ניהול המשא ומתן, בכוונתינו אף לשקול את הפסקת חברותנו בהסתדרות הרפואית".

גם ראשי ועדים ורופאים בכירים מבתי החולים איכילוב, שיבא, מאיר, אסף הרופא ואברבנאל הצהירו אתמול על תמיכה גלויה במאבק הרופאים הצעירים נגד ההסכם עליו חתמה ההסתדרות הרפואית. הרופאים החליטו לנקוט החל משבוע הבא בשורת צעדי תמיכה ברופאים המתפטרים, ביניהם: תרומת ימי עבודה ותרומת תלושי חג.

מנגד, שלח היום ד"ר חזי לוי, ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, מכתב למנהלי בתי החולים בו הבהיר להם כי התפטרות המתמחים אינה חוקית. "על פי חוות הדעת המשפטית, המגובה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, הליך ההתפטרות בטל. הודעה על כך תישלח היום לכל רופא 'מתפטר'. יוצא מכך שכל הרופאים שמחו על ידי הצגת 'מכתב פיטורין' הם עובדים לכל דבר ומנהלי המחלקות יידרשו להכלילם כרגיל בכל מסגרות העבודה. תיתכן יחד עם זאת, תופעה של נטישת העמדות של אותם רופאים מוחים או רופאים נוספים. תפקיד כולנו לאפשר פעילות סדירה ככל שניתן באמצעות הסבר על משמעויות הנטישה, היערכות מסודרת מראש וניהול האירוע, ויסותי פעילות על פי דחיפותן וכל זאת למען עבודה סדירה בבתי החולים למען המטופלים והחולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרופאים המתמחים ברמב"ם חותמים על מכתבי ההתפטרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענה זו גובתה גם על ידי פרקליטות המדינה שטוענת אף היא כי התפטרות המתמחים איננה חוקית ואף אסורה. בהודעה שהוגשה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד דוד פורר במטרה להביא לסיום שביתת הרופאים, נכתב כי לאחר משא ומתן באמצעות מגשר, הוגש הסכם קיבוצי חדש עם הרופאים, אולם "קיימת בעיה חמורה המהווה ספח של הסכסוך ואשר טרם באה על פתרונה". בפרקליטות הסבירו כי מדובר בכוונת המתמחים שלא להגיע לעבודה ביום ראשון וזאת בהמשך "למסמכים הקולקטיביים הנחזים להיות מכתבי התפטרות", שהגישו הרופאים במהלך השביתה.

לטענת הפרקליטות, מדובר בצעד ארגוני בלתי חוקי ואסור, שלא על פי הנחיות הסתדרות הרופאים שמייצגת את המתמחים ולמעשה מדובר בשביתה בלתי מוגנת "המהווה שבירת כל הכלים הלגיטימיים במערכת יחסי העבודה". עוד נטען כי מדובר בצעד שנוגד את הצו שניתן על ידי בית הדין הארצי לעבודה בחודש שעבר נגד שביתת המתמחים. בפרקליטות מציינים עוד כי אם המתמחים לא יגיעו לעבודה, תיגרם פגיעה קשה ובלתי לגיטימית בציבור החולים שתתווסף לפגעי השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully