וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טורקיה מאיימת לגרש את השגריר הישראלי"

פנחס וולף

2.9.2011 / 0:02

ההתנגשות בין ירושלים לאנקרה נמשכת. בערוץ 2 דווח כי סירובה של ישראל להתנצל בשל אירועי המרמרה, גרר איום מצד טורקיה שלפיו בכוונתה לגרש את השגריר הישראלי מתחומה

השלטונות בטורקיה נחושים לעמוד בתוכניותיהם בשל סירובה של ישראל להתנצל על אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, ולפי דיווח שפורסם אמש (חמישי) בערוץ 2, אנקרה אף מאיימת לגרש את השגריר הישראלי בטורקיה.

מוקדם יותר הגיבו גורמים מדיניים בירושלים לאיומים שהשמיע מוקדם יותר שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו, לפיהם מדינתו צפויה להטיל סנקציות על ישראל אם לא תתקבל בתוך 24 שעות התנצלות על אירועי המשט שעשה דרכו לעזה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו הגורמים כי "ישראל לא תתנצל. בימים האחרונים הועברו שוב מסרים לאמריקאים, בערוצים השונים, שאין בכוונת ישראל להתנצל. הטורקים מנסים עד הרגע האחרון ללחוץ עלינו כיוון שזיהו את המחלוקות הפנימיות. אבל ביבי נחוש לא להתנצל".

עוד אמרו הגורמים המדיניים כי "כעת, זהו שיקולו של מזכ"ל האו"ם האם לפרסם את דו"ח פאלמר היום. הדבר האחרון שהטורקים רוצים זה שהדו"ח יתפרסם כי הוא לא טוב להם ויותר טוב לישראל. לכן הם מפעילים איומים ולחץ עד הרגע האחרון".

בראיון משותף לעיתונים "זמאן" ו"הורייט", לקראת פרסומו הצפוי של דו"ח ועדת פאלמר, אמר דאווט אולו כי טורקיה הסכימה כבר כמה פעמים לדחיית פרסום הדו"ח, משום שגילתה סבלנות כלפי ישראל. עם זאת, הבהיר השר כי אנקרה לא תסכים לדחייה נוספת, כפי שדורשת ישראל. דאווט אולו איים בנקיטת "תכנית ב'", כלשונו, במקרה שירושלים לא תתנצל על הריגתם של תשעה מנוסעי ספינת המרמרה, ואמר כי טורקיה תטיל עיצומים על ישראל. כמו כן, הוא דורש פיצויים למשפחות הנספים.

שלשום אמרו גורמים ביטחוניים בכירים לוואלה! חדשות כי ישראל החליטה סופית שלא תתנצל. כעת, לא ברור אם האולטימטום שהציבה טורקיה ישנה את דעת הגורמים המדיניים בירושלים. פקידים בכירים באנקרה אמרו ל"זמאן" כי דאווט אולו יבוא מחר לטורקיה כדי להגיב על פרסום הדו"ח, אם תוכנו אכן יתפרסם כמתוכנן. השר היה אמור להמשיך מצרפת לפולין, אך שינה את תוכניותיו ברגע האחרון. לא ברור לאילו עיצומים מתכוון השר. ייתכן שמדובר בביטול כל החוזים הביטחוניים בין מדינתו לישראל, הנאמדים במאות מיליוני דולרים, ומעשירים את קופת התעשיות הצבאיות בארץ.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
טורקיה מציבה אולטימטום לישראל: "התנצלו עד מחר"
"ישראל הודיעה לאו"ם כי לא תתנצל בפני טורקיה"
הדו"ח נדחה שוב, חילופי האשמות בין ישראל לטורקיה
טורקיה: "לא נשקם היחסים עם ישראל ללא התנצלות"

עדכון ראשון: 18:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully