וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משך מעצר הבית של מרגלית צנעני - לפחות 60 יום

גלעד גרוסמן

1.9.2011 / 14:20

הזמרת מרגלית צנעני תשוחרר למעצר בית וייאסר עליה לקיים הופעות. השופט גורפינקל: "בשל העובדות החמורות בכתב האישום, רק לאחר תקופה זו ניתן יהיה לפנות בבקשה בעניין תנאי השחרור"

מערכת וואלה!

(עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה הבוקר (חמישי) לשחרר את מרגלית צנעני למעצר בית, בהתאם לסיכום שאליו הגיעו התובע במשפטה, עורך דין גיא גורן ופרקליטיה של הזמרת, עורכי הדין שחר חצרוני וששי גז. על פי ההסכם בין הצדדים, צנעני תצא למעצר בית בערבות של חמישים אלף שקלים ו-100 אלף שקלים נוספים בערבות צד ג'. זאת, למרות שעדיין לא הוגש לבית המשפט תסקיר שירותי המבחן בעניינה.

פרשת מרגול - כותרות אחרונות
כבר לא בדד: מרגלית צנעני חולקת תא מעצר עם שותפה
ההסכם, הבוררות והסחיטה - כך הסתבכה מרגלית צנעני
פירוט האישומים: "עירבה עבריינים בתכנית כוכב נולד"

עוד נקבע כי רק בעוד חודשיים ניתן יהיה לדון בהקלות בתנאי מעצר הבית. משמעות ההחלטה היא שצנעני תישאר במעצר הבית עד להחלטה אחרת: "בשלב ראשון, איני רואה מקום להקל בתנאי שחורר מעצר הבית, שכן עצם השחרור מהמעצר אינו הקלה כשלעצמו ובהתייחס לעובדות החמורות בכתב האישום, מן הראוי שתחלוף תקופת צינון עד שניתן יהיה לעיין בהקלה בתנאי מעצר הבית. תקופה זו נראית לי כתקופה של 60 ימים מהיום ורק לאחר תקופה זו ניתן יהיה לפנות בבקשה כלשהי בעניין תנאי השחרור", אמר השופט צבי גורפינקל.

מרגלית צנעני בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ספטמבר 2011. הארץ מוטי קמחי
צנעני, הבוקר בבית המשפט/הארץ מוטי קמחי

השופט: "אין מקום להשוואה למקרה של דודו טופז"

השופט הוסיף כי אינו מאמין שצנעני "תלך לשבור את הראש" לאנשים שעליהם איימה, לכאורה, אך הבהיר כי אין מדובר באישומים קלים: "זה לא תיק של כיוס בשוק", אמר. לדבריו, הוא החליט לשחרר את צנעני למעצר בית בשל גילה, היעדר רישום פלילי בעברה ומעמדה הציבורי. הוא שלל את ההשוואה בין המקרה של צנעני למקרהו של דודו טופז ואמר כי לא נגרם נזק לאיש במקרה דנן. גורפינקל הביע זעם על פרסום פרטי הסיכום שהושג בין הצדדים, והרעים בקולו על נציג התביעה, עו"ד גורן: "ביקשתם צו איסור פרסום - ובכל זאת העברתם הכל לתקשורת".

ייאסר על צנעני לקיים הופעות או לעזוב את הארץ

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט שהיא מתנגדת לאפשר לצנעני לקיים הופעות בזמן שהותה במעצר בית. נציגיה של הזמרת ביקשו כי יתאפשר לה לצאת מביתה, כדי לקיים סידורים מסוימים. כמו כן, אסר בית המשפט על צנעני ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה או לעזוב את הארץ.
עוד נקבע כי רק בעוד חודשיים ניתן יהיה לדון בהקלות בתנאי מעצר הבית. משמעות ההחלטה היא שצנעני תישאר במעצר הבית עד להחלטה אחרת.

מכיוון ששירות המבחן טרם הספיק להגיש את התסקיר שבחן אם צנעני מסוכנת לציבור, נמסר שכדי לבצע חקירה מקצועית, שתתייחס למצבה של צנעני, יש צורך בכמה ימים נוספים. מהשירות מסרו כי "עשו כל מאמץ כדי להגיש את התסקיר בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully