וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שנה חלקה? שיבושים ומחאות על אפלייה

1.9.2011 / 10:00

בניגוד לדברי שר החינוך שהגדיר את פתיחת שנת הלימודים כ"חלקה", בכמה ערים ניצבו תלמידים מול בתי ספר סגורים. בפ"ת הפגינו הורים לאתיופים ובבית שמש הוצבו שוטרים מול חרדים זועמים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

למרות דבריו של שר החינוך גדעון סער, שהגדיר את פתיחת שנת הלימודים הבוקר (חמישי) כ"חלקה", בבית הספר ניר עציון בפתח תקווה לא נפתחו הבוקר הלימודים. עשרות הורים ותלמידים הרשומים לבית הספר הפגינו מחוץ לכותלי המוסד, במחאה על כך שבית הספר - אותו פוקדים יוצאי אתיופיה רבים - לא נסגר חרף הוראת משרד החינוך, ושתלמידיו לא פוזרו בין בתי הספר האחרים בעיר. שר החינוך, גדעון סער, אמר מוקדם יותר כי יפעל לסגירת כל בתי הספר בישראל הפועלים בשיטה זו.

פתיחת שנת הלימודים בוואלה! חדשות
שני מיליון תלמידים חוזרים היום לבתי הספר
דעה: מורה בישראל נתפס כפקיד ולא כמעצב חינוך
הרצוג לתלמידים: הפסידו לימודים וצאו להפגין
שר החינוך סער: "השנה נפתחה בצורה חלקה"

רוצים לשפר את מערכת החינוך? הכנסו לפייסבוק שלנו

אילוסטרציה. שרון בוקוב
לדברי ההורים, בית הספר היה אמור להיסגר, והתלמידים היו אמורים לעבור למוסדות אחרים/שרון בוקוב

כמעט מחצית מתלמידי בית הספר פוזרו עד כה בין מוסדות החינוך השונים בעיר. עם זאת, 60% מהם עדיין רשומים לכיתה א' בבית הספר. פעילים חברתיים מהעדה האתיופית הפגינו מול בית הספר הבוקר, ודרשו למנוע את כניסת התלמידים לבית הספר, בטענה שטיפול המשרד בנושא התעכב עד כה. עם זאת, הלימודים נפתחו כעבור זמן קצר, אך המפגינים הודיעו כי לא יסוגו מדרישותיהם. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אלכס מילר מישראל ביתנו, אמר כי יקיים דיון חירום בוועדה. "אין מקום בישראל למחנות ריכוז לאתיופים", אמר.

גם בבית ספר היסודי נעלה ביהוד לא מתקיימים לימודים הבוקר. ההורים מוחים על התנאים במוסד ועל פתיחתו של בית ספר פרטי בעיר- בית הספר "עתיד", אך ככל הנראה גם בבית ספר זה יחודשו הלימודים בהמשך היום. שיבושים היו גם בבית הספר "אורות נריה" בבית שמש. שוטרי יס"מ הוזעקו למקום, מוסד חינוכי לבנות, לאחר שחרדים איימו לשבש את פתיחת הלימודים.

ולצד הטענות על אפליה, בית הספר היסודי חב"ד עיר גנים בירושלים, המשלב עולים מחבר העמים ומאתיופיה לצד ילידי הארץ, חילונים ודתיים, זכה לכבוד מיוחד - נשיא המדינה שמעון פרס וראש העיר ניר ברקת ביקרו בו לרגל פתיחת שנת הלימודים. הנשיא ברך את התלמידים ואמר: "אני מברך אתכם ואת כל ילדי ישראל שתנהגו לפי עשרת הדיברות. דעו כי כל הילדות וכל הילדים בכיתה א', יכולים להיות אנשים מאוד טובים ומאוד חכמים, והקשיבו טוב: מי שלא ילמד - לא יתקדם. אתם יותר חכמים ויותר נבונים ממה שאתם חושבים ואם תלמדו, תהיו אנשים טובים ותצליחו. אנו אוהבים אתכם, היו טובים למדינה והיו תלמידים מעולים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully