וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק האמיר בחצות ב-5 אגורות לליטר

מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת עומד כעת על 7.27 שקלים. המחירים עולים למרות החלטת השרים שטייניץ ולנדאו על הפחתת מרווח השיווק, בגלל עליית עמלת התדלוק

מחירי הדלק עלו הלילה בחצות (רביעי) בלמעלה מחצי אחוז - כך הודיע משרד התשתיות הלאומיות. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בשירות עצמי כולל מע"מ יעמוד על 7.27 שקלים לליטר, עליה של 5 אגורות מהחודש הקודם (0.69%).

עלות הדלק הכולל שירות של מתדלק יעמוד על 7.47 שקלים, עלייה של 12 אגורות מהחודש שעבר, ו-20 אגורות יותר מתדלוק בשירות עצמי – זאת בשל עליה של 7 אגורות בעמלת התדלוק. באילת, ללא תוספת המע"מ, יעמדו המחירים על 6.26 שקלים לליטר בנזין המתודלק בשירות עצמי, שתי אגורות יותר מהמחיר בחודש אוגוסט, ו-6.43 שקלים עבור אותה כמות המתודלקת בידי מתדלק.

מחירי הדלק בארץ מחושבים על פי נוסחה קבועה, הכוללת בתוכה את מחירי הדלק באירופה, ללא המסים הנהוגים שם ובתוספת מע"מ, מס הבלו ומרווח השיווק – סכום נוסף שנועד לכסות את סל הוצאות השיווק של חברות הדלק הקמעוניות. סל זה מבוסס על מרכיבים שאומצו מסל ההוצאות המחושב באירופה. לאחרונה הוחלט בתום בדיקה להפחית את מרווח השיווק, לאחר שהתברר כי אינו ריאלי. בשבועות האחרונים נערכו דיונים בהשתתפות נציגים ממשרדי האוצר והתשתיות במטרה לבחון בכמה יופחת הסכום, עד שאתמול חתמו השרים עוזי לנדאו ויובל שטייניץ על צו המפחית אותו ב-19 אגורות. על אף ההפחתה, מחיר הבנזין עלה בעקבות ייקור עמלת התדלוק.

עוד באותו נושא
מסתמן: מרווח השיווק של חברות הדלק יוזל רק ב-15 אגורות
פירות המחאה: מחיר הדלק לא יעלה
לנדאו: "להוריד המס על הדלק כדי למנוע ההתייקרות"
פירות המחאה: הממשלה בוחנת הוזלת הדלק והמסים

(עדכון ראשון: 22:03, 31.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully