וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 123 שנה: האם זהו פרצופו של "ג'ק המרטש"?

לאחר כמה דורות ויותר מ-200 חשודים, ממשיכים מומחים בבריטניה לנסות ולפתור את תעלומת הרוצח הסדרתי. אחד מהם מתמקד כעת בסוחר הגרמני קרל פייגנבאום, ואף יצר לו קלסתרון אלקטרוני

אתמול (שלישי) מלאו 123 שנים ליום שבו גבה הרוצח הסדרתי המפורסם בהיסטוריה, שזכה לכינוי "ג'ק המרטש", את קורבנו (המוכר) הראשון. כמו אלו שבאו אחריה (לפחות עוד ארבע), במהלך סתיו 1888, הייתה זו פרוצה מאזור לונדון. לכבוד ציון המאורע, פירסם השבוע ה-BBC כתבה נרחבת העוסקת במאמצים הנמשכים גם היום לזיהוי הרוצח הידוע לשמצה, ממנה עולה כי לפחות אחד המומחים לנושא הולך ומשתכנע כי זיהה אותו: קארל פייגנבאום, סוחר גרמני שהוצא להורג בארצות הברית ב-1894 לאחר שהורשע ברצח בעלת הבית שלו. אותו חוקר אף ייצר קלסתרון של האיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנים, נמנו יותר מ-200 חשודים שונים בפרשה. כעת טוען טרוור מריוט, אחד המומחים הגדולים לפרשה, כי פייגנבאום התייצב בראש רשימת החשודים, אליה צורף באפריל האחרון. לדברי מריוט, שתי עובדות הופכות אותו לחשוד המרכזי: ראשית, בהיותו סוחר נוסע, ביקוריו בלונדון, אליה הגיע בספינה, תאמו כמעט בדיוק את מועדי הרציחות; שנית, לאחר מעצרו בניו יורק, הוא התוודה על "יצר רע" המקנן בו, ודוחף אותו לרצוח נשים. על בסיס זה, סיפר אז לתקשורת האמריקאית עורך דינו, וויליאם לוטון, כי הוא מעריך שמרשו אחראי גם לרציחות בלונדון - אולם הוא הוצא להורג בטרם נחקר בנושא.

אין בנמצא תצלום של פייגנבאום, ולכן מריוט הכין דיוקן אלקטרוני (E-Fit) שלו, באמצעות תוכנת מחשב שהשתמשה בתיאור הכתוב של פניו המופיע בטופס הקבלה שלו לכלא "סינג סינג" בניו יורק, שם שהה עד להוצאתו להורג. הדיוקן פורסם לראשונה השבוע בתוכנית "National Treasures Live" של ה-BBC.

האם פייגנבאום הוא הרוצח? עדיין מוקדם מאוד לקבוע זאת. למעשה, על פי כתבת ה-BBC, הולכים ומתרבים כיום הספקות בשאלה אם בכלל אדם אחד הוא האחראי לכל חמש הרציחות - בין היתר בשל הבדלים שונים בנסיבות של חלקן. "בהחלט יש מידע שמצביע על כך שפייגנבאום הוא הרוצח", הסביר מריוט בתוכנית. "אבל ייתכן גם שהוא אחראי רק לחלק מהרציחות, או רק לאחת מהן - או ייתכן שלאף אחת". גם בשנתה ה-124, התעולה הזו כנראה תיוותר בלתי פתורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully