וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של ליברמן: סבסוד מעונות, הנחה בחשמל

פנחס וולף

31.8.2011 / 18:10

סבסוד מעונות יום, הורדה מדורגת של מחירי החשמל ושינוי שיטת הממשל הם רק חלק מהצעדים הכלולים בתכנית שהציגה מפלגת ישראל ביתנו להורדת יוקר המחיה. ויש גם תכנית מהיכן להביא הכסף

מפלגת ישראל ביתנו פרסמה היום (רביעי) תכנית כלכלית חדשה לפתרון בעיית יוקר המחיה שהוציאה בשבועות האחרונים את ההמונים לרחובות. התכנית, שכוללת 14 סעיפים, גובשה במהלך מספר כינוסים של הפורום המוניציפלי של המפלגה שנערכו באשקלון, בשדרות ובנתיבות לפני כשבועיים.

בין היתר, כוללת התכנית סבסוד מעונות יום לילדים בגילאי שלושה חודשים עד חמש שנים למשפחות בהן שני ההורים עובדים, בנייה מתוקצבת של 3,000 יחידות דיור מוגן, הורדה מדורגת של מחירי החשמל על פי כמות הצריכה, עידוד המגזר החרדי והמגזר הערבי להצטרף למעגל העבודה ושינוי מיידי בשיטת הממשל, על מנת "לאפשר יציבות שלטונית באמצעות ביטול התלות בגורמים פוליטיים שונים על מנת להקים ממשלה", כדברי כותבי התכנית.

מחאת האוהלים - מחפשים פתרונות:
טרכטנברג: "מתחייב להגיש המלצות עוד לפני החגים"
ברק: עלות השינוי החברתי - 100 מיליארד שקלים
ועדת טרכטנברג: "תנו לנו צ'אנס לעשות את עבודתנו"
אוריאל לין: לא להורדת מע"מ, לא לגעת במס החברות

מאיפה יגיע הכסף?

"אם ההמלצות שלנו יתקבלו בקבינט החברתי כלכלי הדבר יהפוך את ועדת טרכטנברג למיותרת", אמר לוואלה! חדשות שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. "אנחנו מציעים פתרונות בשטח בעוד שוועדת טרכטנברג עדיין מקיימת תהליך. לפרק היום את הממשלה, זה לא חכם וזה לא אחראי, ולכן צריך לחכות לבחירות וללכת על אג'נדה של שינוי שיטת הממשל. התוכנית שלנו היא היחידה האופרטיבית שיכולה גם לשפר את המצב".

צעדים נוספים המופיעים בתכנית כוללים קביעת מדרגות מס נוספות למקבלי הכנסה עד 40 אלף שקלים לחודש, ובמיוחד למרוויחים משכורות נמוכות יותר של 15-18 אלף, מתן דמי אבטלה לעצמאים, הקצאת 15% לדיור ציבורי בבנייני דירות שנבנו על קרקע מוזלת וביטול המע"מ על צריכת מים ביתית.

המפלגה גם מציעה מקורות מימון לתכנית, וקוראת להעלאת מס החברות באחוז אחד מ-24% היום ל-25%, לבחון מחדש את הפטורים ממס, לבטל פטור ממס ליצואנים במרכז הארץ, לקבוע מדרגת מס מיוחדת למקבלי משכורות של 60 אלף שקלים ומעלה, הנהגת מס ירושה על ירושות גדולות במיוחד וקיצוץ של מיליארד וחצי שקלים מתקציב הביטחון. לדברי כותבי התכנית, מקורות אלו יספקו תקציב של כ-5.5 מיליארד שקלים. "עבדנו על התוכנית הזו חודש שלם, בהתייעצות עם אנשי שטח וראשי ערים", הוסיף מיסז'ניקוב, שריכז את העבודה על התכנית. "המצוקה החברתית היא אמיתית, לכן גיבשנו דרכים עם צעדים אופרטיביים אמיתיים שיפתרו אותה בצורה מיידית. אני מציע שלא לגלות אטימות להצעות שלנו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully