וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ירי הרקטות: סוללת כיפת ברזל הוצבה באשדוד

כעשרה ימים אחרי נפילת רקטת הגראד באשדוד, הוצבה סמוך לעיר סוללה של מערכת ההגנה האווירית. שר הביטחון ברק בירך על הצבת הסוללה ”לפני פתיחת שנת הלימודים”

חיל האוויר הציב לפני זמן קצר (רביעי) סוללה של מערכת ההגנה כיפת ברזל סמוך לאשדוד, כעשרה ימים לאחר רקטת הגראד האחרונה שנורתה לעבר העיר. זו הסוללה השלישית שפורש מערך ההגנה האווירית של החיל בדרום הארץ, בנוסף לסוללות המוצבות כיום סמוך לאשקלון ולבאר שבע. שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי "אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה, שנרתמו למשימה והצליחו לפרוס מוקד שלישי של 'כיפת ברזל' לפריסה מבצעית ראשונית, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים. הצבת הסוללה השלישית, היא חלק מתוכנית החירום הלאומית עליה הכרזתי לפני מספר שבועות וביטוי מוחשי להגנת תושבי ישראל מפני רקטות וטילים".

עוד בנושא
לפני 10 ימים - פצועים מגראד באשדוד
כמה עלו למערכת הביטחון 12 יירוטים?
מומחים מטילים ספק ביעילות המערכת

כיפת ברזל. AP
קצינים בכירים הטילו ספק ביעילות המערכת, שנועדה במקור להגן על בסיסי צה"ל/AP

בתחילת השבוע שעבר, סייר ברק בסוללה שהוצבה סמוך לאשקלון. הוא קיבל תדרוך ממפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל דורון גביש, על הצלחות היירוט של המערכת מאז החל גל ההסלמה הנוכחי. במהלך הביקור, אמר ברק כי עד סוף 2011 תופעל סוללה רביעית של המערכת. לדברי השר, בתוך שנתיים, יעלה מספר הסוללות המבצעיות לתשע. עם זאת, לא ברור היכן יוצבו המערכות הנוספות.

הסוללות נועדו במקור להגן על מוסדות אסטרטגיים ועל בסיסי צה"ל, אך בשל ההסלמה הביטחונית האחרונה, ובשל הלחץ שהפעילו ראשי הערים, הן הועברו לדרום הארץ באופן זמני, ומשונעות בין הערים בהתאם להערכות הצבא. מומחי ביטחון וקצינים בכירים בחיל האוויר הודו כמה פעמים כי המערכת אינה מסוגלת לספק הגנה הרמטית מפני ירי הרקטות, ואמרו שמערכת אחת אינה מסוגלת להגן על ערים ששטחן גדול, וכי מספר היירוטים של כל סוללה מוגבל. כמו כן, עלותו הגבוהה של כל טיל יירוט מגבילה את כושר חימושה המחודש של הסוללה.

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר לוואלה! חדשות: "אין ספק שהעיתוי של הצבת כיפת ברזל באשדוד, בפיתחה של שנת הלימודים החדשה, מהווה בשורה משמחת המוסיפה לתחושת הביטחון של התושבים". ראש העיר ביקש להזכיר לתושבים כי "חשוב מאוד להקפיד ביתר שאת על מילוי הוראות פיקוד העורף בזמן ירי רקטות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully