וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר התחזה לבלדר הקולומביאני, והפיל עסקת הסמים

בשבוע שעבר נחת בישראל אזרח קולומביאני, כשבגופו קילוגרם קוקאין נוזלי שהוסתר בתוך קונדומים. שוטר התחזה לאזרח, נפגש עם לקוחותיו ואף יצר קשר עם הקרטל ששלח אותו, והפיל העסקה

מפלג הסמים בתל אביב הצליח להפיל בפח את הקרטל הקולומביאני: הותר לפרסום כי שני תושבי הדרום נעצרו בשבוע שעבר בחשד לייבוא סמים מדרום אמריקה באמצעות בלדר, הודות להתחזותו של קצין משטרה דובר ספרדית. מדובר בפירות משמעותיים למאמץ שניהלה המשטרה בחודשים האחרונים כדי למגר את הגעתם לארץ של סמים, בעיקר מסוג קוקאין, אשר מביאים עמם נוסעים מדרום אמריקה דרך נמל התעופה בן גוריון, המחביאים את הסמים בגופם ובכליהם.

ביום שני נחת בישראל חואן פרננדו אקוסטה, אזרח קולומביאני בן 52, שעורר את חשדם של אנשי הביטחון בשדה התעופה. בדיקה שנערכה לו העלתה כי הוא נושא בתוך גופו לא פחות מקילוגרם קוקאין נוזלי, שהוסתר בתוך קונדומים. הבלדר הועבר לידי מפלג הסמים ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שם סיפר בחקירתו כי היה אמור לשהות במלון בהרצליה, ולפגוש שם את "מעסיקיו" ביום רביעי, כדי להעביר להם את הסחורה היקרה, ששוויה בארץ כ-350,000 שקלים, ולקבל את כספי הקרטל, עימם תכנן להמריא חזרה לקולומביה.

"בשלב הזה הבנו שיש לנו הזדמנות נדירה ליצור קשר עם קרטל הסמים הקולומביאני", סיפר סגן-ניצב ידידיה סבג, ראש מפלג הסמים במחוז תל אביב במשטרה. לצורך כך הצטרף למשימה קצין דובר ספרדית, שהתחזה לבלדר והמשיך לקבל במקום הבלדר המקורי הנחיות ממפעיליו בדרום אמריקה.

"הקרטל אתגר את המשטרה"

במשך שלושה ימים התנהל המבצע, תוך שהקצין המתחזה מילא את תפקידו המלא של הבלדר, וקיים קשר רציף עם הקרטל הקולומביאני. במהלך ההתנהלות הוא קיבל הנחיות ברורות לגבי סכומי הכסף שעליו לדרוש מלקוחותיו הישראלים, ולגבי אופי הקשר עם הקרטל. המתחזה נדרש להחליף מדי פעם את דרכי ההתקשרות שלו עם קולומביה, על מנת לטשטש את הקשר לקרטל. "לאורך המבצע קרטל הסמים אתגר את מפלג הסמים", הודה סגן-ניצב סבג. "התגברנו על כל הקשים שבדרך, על מנת שלא לעורר את חשדם, עד שהגענו ליום הפגישה הגורלי בין ה'בלדר' לחשודים הישראלים".

ביום רביעי יצר יעקב ספרא, תושב אילת בן 52, קשר עם הקצין המתחזה. השניים קבעו להיפגש, יחד עם אדם נוסף, תושב הנגב בשם סלמאן חוסן, עוד באותו הלילה. בערב הפגישה המה הלובי במלון בו קבעו. הבלדר המדומה עלה לחדר בו נקבעה הפגישה, ושם ברגע שקיבל לידיו את הסמים, עצר את השניים. ברשותם נמצא סכום השווה ערך ל-40,000 דולרים במטבעות זרים שונים, סכום הזהה לזה שדרש קרטל הסמים הקולומביאני עבור הסחורה.

השלושה, שני הישראלים והאזרח הקולומביאני, הובאו להמשך חקירה במפלג תשאול על ידי צוות חקירה בראשותו של רב-פקד מושיק רחמים. בחקירה קשרו את עצמם החשודים לייבוא הסמים באמצעות הבלדר. שני הישראלים הם בעלי עבר פלילי, מוכרים למשטרה, ואף נעצרו בעבר בחשד לייבוא סמים. מחר הם יובאו להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בתל אביב. "לראשונה הצלחנו לביים ולהגיע לקרטל הסמים בדרום אמריקה באמצעות קצין משטרה ממפלג הסמים, והצלחנו להביא למעצרם של שני ישראלים, חברי רשת בינלאומית של ייבוא קוקאין נוזלי לארץ", סיכם סנ"צ סבג.

לקריאה נוספת
חייל שהורשע בשימוש בסמים זוכה בשל רשלנות חוקריו
חשד: מכרו מאות מזרקים ועשרות סוגי סמים בדרום ת”א

לפניות לכתב: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully