וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה אווירית: הצנחנים שהצטרפו למאבק

30.8.2011 / 19:16

המחאה החברתית מתרחבת גם לשמיים: עידו בן ארי ממועדון הצניחה "פרידייב" הפך לצנחן המחאה הראשון, כאשר לכל אורך צניחתו אחז בשלט "צדק חברתי". "נמאס לנו מהשלטים הרגילים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: זיו כוכבא, יח"צ)

עכשיו גם באוויר: חיזוק לא צפוי למחאה החברתית – לפני מספר ימים הצטרפו למוחים קבוצת אנשים שלא הקימו אוהלים, אלא החליטו לקפוץ ממטוסים. צוות המדריכים במועדון הצניחה "פרידייב" בחוף הבונים בחרו להפגין את תמיכתם במאבק ביוקר המחיה ומחירי הדיור המאמירים על ידי צניחה מגובה של 4 קילומטרים. הצנחנים פרשו בשמיים את השלט המזוהה ביותר עם המחאה: "צדק חברתי".

עידו בן ארי, בן ה-29, הפך לצנחן המחאה הראשון, כאשר אחז את השלט עם קפיצתו מהמטוס ועד לפתיחת המצנח וההגעה אל הקרקע. את המחווה המקורית תיעד זיו כוכבא, מדריך צניחה בן 33, שצנח יחד עם עידו. "כל הצנחנים במועדון מרגישים את חשיבותה של המחאה בחודש האחרון, ולכן כל אחד גם דאג להפגין נוכחות במחאות, נמאס לנו מהשלטים הרגילים - אז חיפשנו דרך מקורית להביע את מחאתנו מהשמיים", סיפר כוכבא.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
מחאת האוהלים: פסיכולוגים והורים מפגינים בתל אביב
ועדת טרכטנברג: "תנו לנו צ'אנס לעשות את עבודתנו"
חרם נגד הטייקונים: "לא מתדלקים יותר אצל תשובה"

"העם דורש צדק חברתי" - גם בשמיים.
הבטיח לקחת את השלט גם ל"צעדת המיליון". עידו בן ארי צונח

"לקחתי את יוזמת המחאה האווירית בגלל שהרגשתי חלק מתהליך המחאה הארצית", סיפר בן ארי לאחר הצניחה והוסיף כי "גם אני חלק ממעמד הביניים, שחצי מהמשכורת שלו ושל אשתו הולכת על שכר דירה". את השלט שהניף באוויר הבטיח עידו לקחת איתו גם ל"צעדת המיליון" ביום שבת.

עוד סיפר צנחן המחאה הראשון כי אחז בשלט המחאה במשך 50 שניות רצופות – זמן הנפילה, וכי למעשה זו הייתה משימה פיזית לא פשוטה שהפעילה לחץ כבד על הכתפיים. "לא הייתה אפשרות לקבע את השלט לידיים, משום שהזרועות חייבות להישאר חשופות לשם תפעול המצנח", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully