וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: הרוג מירי על מתפללים מחוץ למסגד

אש נפתחה ממכונית על המתפללים שיצאו מתפילת עיד אל-פיטר. בתחילה התעורר חשש מפני עימות בין-דתי, אך לדברי המשטרה, מדובר כנראה בסכסוך שהתלהט בין כנופיות ממוצא פקיסטני

באחד מימי החג הקדושים ביותר למוסלמים, תקרית שעלולה לגרום להגביר את המתח הבין-דתי באירופה: אדם אחד נהרג ולפחות אדם אחד נוסף נפצע, כתוצאה מאש שנפתחה הבוקר (שלישי) על מאמינים מוסלמים מחוץ למסגד בקופנהגן בירת דנמרק. כך עולה מדיווחים ראשוניים בסוכנויות הידיעות. עדיין לא ברור מה הרקע לאירוע.

האירוע התרחש מחוץ למסגד הנמצא במרכז תרבות מוסלמי ברובע ווסטרברו שבמערב הבירה הדנית. המתפללים יצאו מהמסגד, בו נערכה תפילה לרגל עיד אל-פיטר, החג המציין את סיום חודש הרמדאן. לדברי עדי ראייה שצוטטו על ידי רשת הטלוויזיה הדנית TV2, בעוד המתפללים יוצאים מהמסגד, נפתחה לעברם לפתע אש ממכונית חולפת. לדברי העדים, לפחות 20 יריות נורו.

במשטרה המקומית מעריכים כי אין קשר בין האירוע למתיחות בין-דתית. "האירוע קשור לאנשים שנכחו במסגד, אך ככל הנראה אינו קשור למסגד או לתפילות", אמר דובר משטרת קופנהגן, לאו תייגסן, לאתר החדשות הדני "פוליטיקן". "מדובר ככל הנראה בתוצאה של עימות פנימי בין אנשים ממוצא פקיסטני". הוא הוסיף כי התקרית ככל הנראה קשורה למחלוקת בין כנופיות, אם כי בשלב זה כל כיווני החקירה עדיין נבדקים.

לדבריו, היורה נמלט, אך במשטרה מקווים לאתרו בקרוב, שכן היו לפחות 100 עדי ראייה לתקרית. "היה שם ויכוח בין שתי קבוצות, ולאחר מכן נורו יריות רבות". גם עדי ראייה שהתראיינו לטלוויזיה המקומית סיפרו על עימותים וצעקות שקדמו לירי. "כולם רצו למצוא מחסה מאוחרי המכוניות", סיפר קוראן קוריישי, אחד הנוכחים, ל-TV2. "היו שם הרבה נשים וילדים קטנים".

דנמרק היא מוקד למתיחות עם מוסלמים מאז פרשת קריקטורות הנביא מוחמד שפורסמו ב-2006 בעיתון הדני "יילנדס פוסטן", ועוררו זעם רב בעולם המוסלמי. בפברואר השנה גזר בית משפט בדנמרק תשע שנות מאסר על אזרח סומלי שניסה לרצוח באמצעות גרזן את מאייר הקריקטורות, קורט וסטרגארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully