וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים ניסו למנוע מפקחים לעקור כרם, 6 נעצרו

יהושע בריינר

29.8.2011 / 13:36

אנשי המנהל האזרחי שהגיעו להתנחלות עדי עד שבבנימין על מנת לעקור כרם שלדבריהם נבנתה באופן לא חוקי, התעמתו עם תושבי המקום. בעל הכרם פנה לבג"ץ שהוציא צו מניעה זמני לעקירה

שישה מתנחלים נעצרו היום (שני) לאחר שהתעמתו עם כוחות הביטחון בעת שניסו למנוע מפקחי המנהל האזרחי לעקור כרם שנבנתה לדבריהם באופן לא חוקי בהתנחלות עדי עד שבאזור בנימין. לדברי המתנחלים, כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי הגיעו למקום על מנת להרוס כרם שבבעלותו של אחד מתושבי המקום. המתנחלים פנו בדחיפות לבג"ץ והשופט אליקים רובנינשטיין הוציא צו זמני המורה על הפסקת עקירת הכרם.

עם הגיעם של כוחות הביטחון להתנחלות הנמצאת באזור שילה, קראו המתנחלים לתושבי האזור להגיע למקום על מנת למנוע את עקירת הכרם. "יהודים לא ישתקו על הרס של שתילים. העקירה בעדי עד היא מעשה נלוז שיש להוקיעו", אמר פעיל הימין מאיר ברטלר, "תושבי יהודה ושומרון ימשיכו לבנות, ליישב ולנטוע את כל ארץ ישראל ולהיאבק באלו המנסים לפגוע בבניין הארץ".

לדברי המתנחלים, עד כה הספיקו אנשי המנהל האזרחי והמשטרה לעקור כ-200 שתילים במקום. העקירה במקום הופסקה לאחר שבעל הכרם, אסף אזולאי, הספיק להגיש עתירה לבג"ץ להוצאת צו מניעה זמני, שכאמור נענתה. למקום אף הגיע חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שאמר, כי "על כל שתיל שייעקר נפעל לנטיעת כרם חדש".

איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין, אמר בתגובה לעקירה כי "מפליא לראות כל פעם מחדש איך שר הביטחון מרשה לעצמו להתעסק בזוטות כשביטחונם של מיליון אזרחים מופרע מדי יום על ידי טילי חמאס. דווקא אל מול מתיישבים יהודים נוקט אהוד ברק במלוא הנחישות".

עוד באותו נושא
אחרי יומיים: פונה המאחז שהוקם ליד מעלה אדומים
תכנית הימין: עשרות מאחזים יבלמו מדינה פלסטינית
11 פצועים בפינוי מאחז עלי עין בבנימין הלילה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully