וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: איברי נשא HIV הושתלו בחמישה חולים

הרשויות במדינה חוקרות מקרה "רשלנות רפואית קריטית": בדיקות גילו כי בן 38 שמת נושא את הנגיף הגורם לאיידס, אך בגלל תקלה המידע לא עבר, ו-5 חולים קיבלו כבד, כליות וריאות נגועים

רשויות הבריאות בטייוואן הודיעו אתמול (ראשון) כי הן חוקרות מקרה של "רשלנות רפואית קריטית", אחד הקשים בתולדות המדינה, שבמסגרתה הושתלו בחמישה חולים איברים של נשאים של נגיף ה-HIV, הגורם למחלת האיידס.

וונג ג'ה-צ'או, דובר של משרד הבריאות הטייוואני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בית החולים של האוניברסיטה הלאומית של טייוואן בבירה טייפה, אחד מבתי החולים המוערכים ביותר במדינה, שבו נערכו ארבעה מחמשת הניתוחים ביום חמישי האחרון, "התבקש להמציא עד יום שלישי השבוע דו"ח מפורט" בנושא.

על פי פרטי המקרה שפורסמו בטייוואן, האדם שאיבריו הושתלו, בן 38 ששם משפחתו צ'יו, מת בשבוע שעבר בעיר הסינצ'ו שבצפון המדינה, ומשפחתו החליטה לתרום את איבריו לאחר מותו.

בני המשפחה, לדבריהם, לא היו מודעים לכך שהוא נשא HIV - אך בבדיקות שערכו טכנאים לגופה התברר שהוא נשא של הנגיף. ואולם, המידע לא עבר, ועד מהרה הושתלו שתי ריאותיו, שתי כליותיו והכבד שלו בחמישה חולים שונים. לפי הפרסומים, בתחקיר ראשוני התברר כי ככל הנראה, הטכנאי שבדק את הגופה אמר לאחד מאנשי הצוות הרפואי כי תוצאות הבדיקה "חיוביות", אך הוא שמע "לא חיוביות", והסיק שהן שליליות.

לאחר שהתבררה הטעות, מיהרו הרופאים בשני בתי החולים שהיו מעורבים בהליך להתחיל בטיפול תרופתי נגד איידס לחמשת המושתלים. לא נמסר אם כבר ידוע בוודאות אם הם נדבקו. לפי הפרסומים בתקשורת המקומית, אנשי צוות רפואים שיימצאו אשמים ברשלנות שהובילה לטעות, אם יורשעו, עשויים לרצות עונש מאסר של עשר שנים. אשר לבית החולים, ייתכן שייאסר עליו לקיים הליכים רפואיים דומים למשך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully