וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט בבתי הספר: שירותי הבריאות באחריות הרשות המקומית

29.8.2011 / 8:00

על פי פיילוט שייערך ברחובות, הרשות המקומית תהיה אחראית לספק שירותי בריאות לתלמיד, הכוללים אחות, רופא ואף קלינאי תקשורת. זאת לאחר שנים שהשירות ניתן על ידי חברות פרטיות

הוועדה המשותפת למרכז השלטון המקומי, משרד הבריאות ומשרד החינוך תודיע בשבועות הקרובים על הרפורמה המתוכננת בשירותי הבריאות לתלמיד. עיקרי הרפורמה, שהגיעו לידי וואלה! חדשות, טרם אישורה על ידי משרד הבריאות והגשתה לבג"ץ, מגלים כי במסגרת המתכונת המוצעת שתנוסה כפיילוט בעיר רחובות, תגבר אחריות המדינה לאספקת שירותי הבריאות באמצעות רשויות מקומיות אשר יעסיקו אחיות, רופאים וצוות בריאות התלמיד. כלומר, הפעלת כוח האדם תעשה מעתה באמצעות הרשויות ובאמצעות לשכות הבריאות המחוזיות, אשר יספקו הכשרה, תמיכה, ליווי מקצועי ובקרה.

על פי המסמך מסתמן שבעתיד משרד הבריאות ייקח את אחריות המימון המלא על כל שירותי בריאות התלמיד, זאת בניגוד להצהרתו של שר הבריאות מלפני שבועיים שמשרד הבריאות יפריט את שרותי הבריאות באזור המרכז וכי בפריפריה האחריות תחזור למשרד הבריאות.

עוד על פי הרפורמה, תוכניות העבודה של האחיות בבתי הספר יהיו מבוססות על הצרכים הבריאותיים והחברתיים של התלמידים והקהילה הרלבנטית, ומותאמות לבעלי צרכים מיוחדים-פיסיים, חברתיים ותרבותיים. את התוכניות תרכז אחות, אשר תקבל ליווי ותמיכה מקצועית מלשכות הבריאות ותסתייע, על פי הצורך, בגורמים מקצועיים נוספים בקופות החולים ומרכזים רפואיים דוגמת רופאים, עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת ועוד.

במסגרת הרפורמה, לכל בית ספר יהיה רופא המשויך אליו שידאג לייעוץ והדרכת צוות בית הספר, הילד ומשפחתו, בבעיות רפואיות והתנהגותיות כרוניות (אסטמה, סוכרת, מחלה דלקתית כרונית, בעיות נוירולוגיות, מחלה ממארת, בעיות קשב וריכוז, דיכאון, בעיות התבגרות, ועוד) בעיקר במקרים בהם הייעוץ נחוץ לקידומו של התלמיד במסגרת החינוכית.

הערכת הצלחתו של הפיילוט תתבצע בעוד חצי שנה, על מנת שתשמש בסיס להחלטה לגבי היערכות לקראת שנת הלימודים הבאה. במהלך חודש פברואר יתקיים סקר בקרב התלמידים, מורים והורים בבתי הספר ברחובות ובו ייבחנו קבילות ורמת שביעות הרצון מהשירות.

בארגון ההורים הארצי הגיבו לפרסום המסמך ומסרו כי "בית המשפט העליון טרם קיבל את תשובת משרד הבריאות המלאה בנושא ההפרטה ועדיין לא התפרסמה תכניות שירותי בריאות התלמיד לשנה הקרובה". הארגון טוען כי השיגי התלמידים קשורים ישירות לאיכות הטיפול הרפואי בבתי הספר, בין אם מדובר בבעיות ראייה, משקל ושמיעה. "אנו דורשים ממשרד הבריאות להציג תכנית מלאה של חוק הבריאות הממלכתי ומברכים על כל מאמץ של משרד ממשלתי שיסייע לעזור בכך", נמסר מהארגון.

לפני כחודשיים הודיע משרד הבריאות לחברת נטלי, המספקת שירותי בריאות לתלמיד בבתי הספר, למרות שנכשלה בעבר בביקורות המשרד, כי הוא שוקל להמשיך את פעילותה להפעלת שירותי הבריאות לתלמיד בבית הספר. החברה נכשלה בביקורות משום שלא עמדה ביעדי המשרד בנוגע לחיסונים לתלמידים, בדיקות שמיעה ועוד.

משרד הבריאות, מצדו, מכחיש כי בשנה הבאה יתקיים הפיילוט כפי שהוא מוצג במסמך.

עוד באותו נושא:
חברת האחיות כשלה - משרד הבריאות ימשיך הקשר
האחיות במאבק חדש: "השכר נמוך, רבות עזבו"
מאבק האחיות: תפוסה של 180%, עובדים וקורסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully