וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האחיות כשלה - משרד הבריאות ימשיך הקשר

אריאל נוי

24.6.2011 / 4:54

חברת נטלי מספקת שירותי אחיות לבתי הספר. בבדיקת איכות שערך משרד הבריאות היא נכשלה אך המשרד ימשיך לעבוד איתה. נטלי: "עד שנת הלימודים הבאה לא יישאר ילד בישראל שלא יקבל חיסון"

למרות שנכשלה בעבר בביקורות המשרד, הודיע משרד הבריאות לחברת נטלי כי הוא שוקל להמשיך את פעילותה להפעלת שירותי הבריאות לתלמיד בבית הספר. עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו ציין במכתב שהגיע לוואלה! חדשות כי ההסכמים עם חברת נטלי יהיו מוגבלים ומשרד הבריאות שוקל לפנות לבית משפט העליון בנוגע להארכת ההתקשרות. "בימים אילו שוקד משרד הבריאות לפנות לבית משפט העליון בנוגע להארכת מועד התקשרות עם החברה ", נכתב במכתב.

בניסיון לעמוד בתנאי המכרז תקים חברת נטלי מרכזים להשלמות חיסונים, בדיקות רופא, שמיעה וגדילה ברחבי הארץ במהלך חופשת הקיץ. לדברי נציגים בחברת נטלי זוהי הפעם הראשונה שמבצע בהיקף זה יוצא לדרך. "מדובר במבצע חסר תקדים בהיקפו ובהשקעה של כחמישה מיליון שקלים. חברת נטלי אשר החלה להפעיל את שירותי הבריאות לתלמיד בתחילת השנה מעריכה כי תעמוד בהיקפי כיסוי חיסונים של 92% וזאת למרות הקשיים הרבים עמם התמודדה לאורך השנה", אמר דורון קוטלר מנכ"ל חטיבת החינוך בנטלי.

קוטלר הוסיף כי "הקמת המרכזים נועדה לוודא כי עד פתיחת שנת הלימודים הבאה לא יישאר ילד בישראל שלא יקבל את החיסון או לא יעבור בדיקה אותה הוא חייב לעבור. חברת נטלי ביצעה כיסוי נרחב ברחבי הארץ, אך נותרו עוד מספר מוקדים בהם לא סיימנו להשלים את הכיסוי הנדרש. לשם כך הקמנו את המרכזים. אנו עושים ככל יכולתנו להעניק לתלמידי ישראל את השירות הטוב והמקצועי ביותר".

"נטלי כשלה במתן שירותי בריאות הולמים לתלמידי ישראל"

חברת נטלי, זכתה בהפעלת המכרז להפעלת שירותי הבריאות לתלמיד והחלה להפעיל את השירות בפועל רק בתחילת ספטמבר 2010, לאחר עיכובים משפטיים ומנהליים רבים. בנוסף, חברת נטלי נדרשה להכשיר תוך פרק זמן קצר את כל מערך האחיות למעבר לשימוש במחשבים ניידים ותפעול מערכת הדיווח הממוחשבת שהוכנסה לראשונה לשירותי בריאות התלמידים בארץ. בנוסף, התמודדה נטלי עם מצוקת אחיות קשה אך עם זאת הצליחה נטלי בחודשים האחרונים לגייס כוח אדם ולשפר משמעותית את כיסוי השירות.

יו"ר חטיבת בריאות הציבור בהסתדרות האחיות, מוריה אשכנזי הגיבה לכוונה להמשיך ההתקשרות עם נטלי. לדבריה, "נטלי כשלה במתן שירותי בריאות הולמים לתלמידי ישראל, והתוצאה קטסטרופלית; מאות אלפי ילדים לא חוסנו ונבדקו, ובעשרות ישובים לא נראתה אחות במשך השנה. בג"ץ אף קבע שלא ראוי שהחברה תמשיך את פעילותה. הקמת מרכזים אלה הם מהלך יח"צני שאין בו ממשות ותועלת אמיתית. בתקופת החופשה אין ל"נטלי" כל דרך לעמוד בקשר עם התלמידים. אם היתה לחברה יכולת לערוך מבצע חיסונים יקר כפי שהיא מצהירה, היתה עושה זאת במהלך השנה, ולא היינו עומדים היום במצב מסוכן ביותר. הדרך המקצועית והאחראית היא להפסיק את הניסוי בילדים ולהחזיר את השירות לידי המדינה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "משרד הבריאות בודק אפשרות להמשיך את ההתקשרות עם חברת נטלי בכפוף להחלטת בית המשפט העליון. עם זאת משרד הבריאות בוחן חלופות שונות לאספקת השירות בשנים הקרובות, ואף מינה ועדה מקצועית חיצונית בהשתתפות נציגים של האקדמיה, כדי לבחון את הנושא. איננו רואים אפשרות ליישם חלופה חדשה בתחילת שנת הלימודים הקרובה, וסבורים כי לא נכון יהיה להחליף את אופן מתן השירות באמצע השנה. לכן המשרד מתכוון לפעול לשם המשך הפעילות של חברת נטלי בשנת הלימודים הבאה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully