וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר פרטי במקום ממלכתי ביהוד: "הכסף מדבר"

28.8.2011 / 16:18

עיריית יהוד אישרה את הקמת בית הספר הפרטי "עתיד" על חורבותיו של בית הספר הממלכתי-דתי "במעלה", שהועבר למבנה מיושן סמוך לאתר בנייה. ההורים מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים"

על חורבותיו של בית הספר היסודי הממלכתי-דתי ביהוד, "במעלה", הוקם השנה בית ספר פרטי. העירייה הבטיחה לפני שלוש שנים להורי התלמידים ב"במעלה" כי מעברם הזמני למבנה תיכון "יגאל אלון", יותנה בהקמתה של קריית חינוך חדשה לזרם הממלכתי-דתי. השנה גילו ההורים כי המעבר הזמני נהפך קבוע, לאור הקמת בית ספר פרטי מרשת "עתיד", הדוגל בחינוך חילוני לתלמידיו, על חורבות "במעלה" הישן.

כמה מההורים, שהעדיפו שלא להזדהות בשמם בכתבה מחשש לפגיעה בילדיהם, ביקשו לברר בחופש הגדול את עלות ההרשמה לבית הספר "עתיד", למרות ההבדלים התהומיים בזרמים החינוכיים. הם גילו כי מדובר בסכום "דמיוני", להגדרתם, של 1,500 שקלים לחודש. מדובר בהצעת "מבצע" לשנת הלימודים הראשונה – והמחיר צפוי לעלות בשנת הלימודים הבאה. במחאה על מחירי החינוך, הכניעה לחינוך הפרטי והזנחת הטיפול בזרם הממלכתי-דתי, הכריזו ההורים על שביתה והם לא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה ב-"במעלה".

בית ספר בשיפוצים ביהוד, אוגוסט 2011. דרור עינב
"במעלה" הועתק למבנה המיושן מאוד של תיכון "יגאל אלון" הממלכתי-דתי, לאור גידול בכמות התלמידים בבית הספר. הכניסה לבית הספר/דרור עינב

"במעלה" הועתק למבנה המיושן מאוד של תיכון "יגאל אלון" הממלכתי-דתי, לאור גידול בכמות התלמידים בבית הספר. אחד מתלמידי כיתה ו' בבית הספר היסודי סיפר כי הכיתות במקום מוזנחות, שיעורי הספורט מתנהלים פעמים רבות במסדרונות בית הספר, והתחרות על חצר בית הספר מתנהלת באופן קבוע מול אילוצי התלמידים והמורים בתיכון. אחת האמהות אמרה כי הצפיפות בבית הספר בלתי נסבלת ואינה מאפשרת סביבת לימודים הוגנת. "ביה"ס 'במעלה' קיים 50 שנה, וישנו הבדל תהומי בין התנאים שאני קיבלתי בתור תלמידה ובין מה שהבן שלי מקבל".

ההורים מעלים בעיות רבות נוספות על מיקום בית הספר הנוכחי. בין היתר, מתחם של חברת בנייה נמצא סמוך לכניסה הראשית של בית הספר. במהלך שעות היום מתנהלת תנועה ערה ואינטנסיבית הן של כלי רכב כבדים ורכבים שונים של חברת הבנייה והן של כלי הרכב של הורי התלמידים. תנועת כלי הרכב מהווה, לדברי ההורים, סכנת חיים ממשית ומוחשית לתלמידים אשר פוקדים בכל בוקר את בית ספרם ושבים ממנו בתום יום הלימודים.

בית ספר בשיפוצים ביהוד, אוגוסט 2011. דרור עינב
מתחם של חברת בנייה נמצא סמוך לכניסה הראשית של בית הספר/דרור עינב

כמו כן, הקרקע הצמודה למבנה עשויה כורכר, ואיננה כביש סלול-תיקני. הרכבים העוברים בדרך זו מותירים אחריהם ענני אבק וחול המגיעים לכל חלקי המבנה. עובדה זו גורמת, לטענת ההורים, נזקים בריאותיים לילדים במקום. לעתים, בימי החורף הגשומים, כלל לא מתאפשר להגיע לשטח בית הספר בשל שלוליות מים ענקיות ובוציות שמצטברות על דרכי הגישה.

בימים האחרונים התברר כי במבנה הקודם יחל לפעול בית ספר פרטי בשם "עתיד" אשר צפוי לפתוח את שעריו בשנת הלימודים הקרובה. חשוב לציין כי לבית הספר אין רישיון ולפיכך אם יחול את פעולתו ב-1 בספטמבר הרי שיפעל באופן לא חוקי - מה שיגרום צו סגירה נגדו.

גורם בכיר בעיריית יהוד אמר לוואלה! חדשות כי מדובר במתמטיקה פשוטה. "הארנונה הגבוהה שגובה העירייה על השימוש במבנה לטובת בית הספר הפרטי, היא שגרמה לפרויקט לקרום עור וגידים, על חשבון טובתם של ההורים בבית הספר 'במעלה'. הכסף מדבר הרבה יותר ברור מהיגיון חינוכי". ועד ההורים בבית ספר "במעלה" טוען כי מצבו כיום מדיר שינה מעיניהם ולפיכך החליטו כי בית הספר לא יפתח את שנת הלימודים ביום חמישי הקרוב.

מנכ"ל העירייה, מודי בהירי-דואני, מסר בתגובה כי "לפני שנתיים בוצע פדיון מבנים במטרה לבנות קריית חינוך ממלכתית-דתית, אשר תקלוט את כל האוכלוסייה הדתית בעיר. תלמידי בית הספר 'במעלה' הועברו בצמוד לתיכון הדתי 'יגאל אלון', לאחר שבוצעו שיפוצים נרחבים בבית הספר ווידאנו כי בית הספר יכול לקלוט את כל התלמידים. לגבי שביל הכורכר, העירייה פועלת למציאת פתרון בנושא. העירייה הוציאה מכרז לשכירות המבנה ובית הספר 'עתיד' עמד בכל הדרישות. טרם הושכר המבנה לבית הספר 'עתיד', אך וידאנו כי 'עתיד' הוא בית ספר מוכר, שאינו רשמי, בעל סמל מוסד ורישיון מטעם משרד החינוך ונמצא תחת פיקוחו", לשון התגובה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי המשרד "מקדם במהלך השנתיים האחרונות מדיניות ברורה בעניין קידום וחיזוק החינוך הציבורי...הוכנס תיקון נוסף היוצר חלופה נוספת, המאפשרת להכיר במוסד ולתת לו רישיון, בתנאי שעמד בדרישות למתן רישיון, אך לא להעניק לו תקצוב מהמדינה, כך שבעלויות המעוניינות בחינוך פרטי יוכלו לעשות זאת שלא בהכרח על חשבון הציבור. אשר לבית הספר 'עתיד', יצוין כי לבית הספר אין רישיון מטעם המשרד, שכן בקשה בעניין הוגשה לאחרונה".

עוד על שנת הלימודים הקרבה:
שנת הלימודים לא תיפתח בשדרות, ההורים מתנגדים
שנת הלימודים בפתח, ובתי הספר בדרום טרם מוגנו
הורים לאוטיסטים הפגינו: לא לקיצור שנת הלימודים
סופית: החופש הגדול יקוצר החל מהשנה הבאה

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully