וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים נגד הסכם השכר: "יהרוס את הרפואה הציבורית"

המתמחים שבו והבהירו כי הסכם השכר שנחתם בין הסתדרות הרופאים לאוצר אינו מקובל עליהם וכינו אותו "בלוף". קראו לראש הממשלה נתיהו להתערב במשבר. גם הסטאז'רים מוחים: "לא נמלא מקום"

מספר ימים לאחר החתימה על ההסכם ביו ההסתדרות ומשרד האוצר, לו התנגדו רבים במערכת הרפואית, ערכו היום (ראשון) נציגי הרופאים המתמחים מסיבת עיתונאים בתל אביב בה חשפו את ה"בלוף", כלשונם, מאחורי ההסכם. נציגי המתמחים קראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב במשבר לפני יום ראשון, אז מכתבי ההתפטרות עליהם חתמו ייכנסו לתוקפם.

אחת המתמחות המוחות, ד"ר מירב אינגביר מבית החולים איכילוב בתל אביב אמרה: "אנחנו קוראים לראש הממשלה ושר הבריאות להבין שהרסו לנו את הבריאות ושביום ראשון אנחנו לא נהיה כאן. לצערנו ההסכם כבר חתום, אבל זו בכייה לדורות. מישהו צריך להתעורר. אנו מצפים שנתניהו יבין את המצב ויוסיף תנאים, כדי שיהיה הסכם מכובד. אנו רוצים שביבי יבין שההסכם יהווה הרס לרפואה הציבורית, שצריך להוסיף לו תנאים נוספים. איננו רוצים להיות עשירים, אך חשוב שההסכם יהיה מכובד".

היא הוסיפה כי אם "הציבור יקבל רופאים שהם שחוקים כי הם צריכים לעבוד בכמה משרות זה יוביל למחסור ברופאים ולקריסה של מערכת הרפואה הציבורית, ובסוף נשאר רק עם מערכת הבריאות הפרטית - ולא לשם כך בחרנו להיות רופאים".

לדברי ד"ר אריאל מרגוליס, מתמחה בבית החולים מאיר: "ביום שבו נתפטר, רופאים בכירים יעבדו במתכונת חירום, ומרבית הניתוחים יידחו. אינני לוקח על זה אחריות. מי שאחראי זה שר הבריאות והממשלה".

גם סטאז'רים לרפואה, הנמצאים רגע לפני תחילת ההתמחות שלהם, הודיעו כי הם מתנגדים להסכם שנחתם עם הרופאים וכי אין בכוונתם למלא את מקומם של המתמחים כאשר מכתבי ההתפטרות של האחרונים ייכנסו לתוקפם ב-4 בספטמבר.

עוד על ההסכם שהביא לסיום שביתת הרופאים
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
אידלמן על ההסכם עם הרופאים: "היסטורי ואידיאולוגי"
סוף לשביתה: הרופאים ומשרד האוצר חתמו על הסכם

רופאים מפגינים נגד הסכם עם משרד האוצר בבנייני עזריאלי. דרור עינב
"אנו עדים מקרוב לקריסתה של מערכת הרפואה הציבורית בישראל ומביעים זעזוע עמוק מהמראות הנגלים לעינינו". הפגנת הרופאים בשבוע שעבר/דרור עינב

"אנו עדים מקרוב לקריסתה של מערכת הרפואה הציבורית בישראל ומביעים זעזוע עמוק מהמראות הנגלים לעינינו", כתבו הסטאז'רים במכתב שפרסמו. "אנו עדים למתמחים העובדים בתת תקינה ומעבירים שני שליש מימיהם בתורנויות או בהתאוששות מתורנויות, כל זאת בשכר מבזה, תוך ויתור משמעותי על חיי משפחה. בנוסף, אנו עדים למומחים שלאחר סיום עבודתם בבית החולים נאלצים לרוץ כעכברים במבוך בדרכם לעבודה במשרה שנייה ושלישית על מנת להרכיב משכורת ההולמת מקצוענים במעמדם. כמובן שהנפגעים הראשיים מתנאי העבודה הללו הם אזרחי המדינה המטופלים במערכת הציבורית".

הסטאז'רים הזהירו, כי "באם ההסכמים שנחתמו עם נציגי האוצר לא ייפתחו ויתוקנו כך שיעלו בקנה אחד עם תביעות נציגי הרופאים הצעירים, אין בכוונתנו להתחיל את ההתמחות, אלא למצוא חלופות מחוץ לכותלי מערכת הבריאות הציבורית". הם הוסיפו, כי "במידה שהתפטרות המתמחים תיכנס לתוקף, החל מה-4 בספטמבר, נמנע בכל אמצעי לגיטימי העומד לרשותנו מלקחת חלק במצב שלא יתקבל על הדעת ובו מי שיטפל בחולי ארצנו הם אנחנו – שאיננו רופאים ואין ברשותנו רישיון לעסוק ברפואה. חשוב שתובן המשמעות של הסכמה זו: החל מ-4 בספטמבר תחל קריסתה של מערכת הרפואה הציבורית בזכותם של המתמחים שגילו אחריות ואשר אין בכוונתם לשקוע יחד עם הספינה. אנו הסטאז'רים לא נהיה שם כדי להחליף אותם".

הסטאז'רים לרפואה ייערכו הערב הפגנה תחת הכותרת: "הסטאז'רים לרפואה עוצרים את הדם". ההפגנה תיערך ברחבת הסינמטק מול משרד הבריאות בתל אביב במטרה להמחיש את "הנמק", לדבריהם, שייווצר ברפואה הציבורית כאשר הסטאז'רים לא יזרימו "דם חדש" למערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully