וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בניו יורק: "למרות ההוריקן, אין פאניקה"

לאחר שגבתה חמישה הרוגים בצפון קרוליינה ובווירג'ינה, סופת ההוריקן עומדת להכות גם בניו יורק. בין הליכה לחדר הכושר לסולדיריות עם השכנים, הישראלים בעיר מנסים לשמור על קור רוח

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

ויקי מרנץ, תושבת הרובע אפר איסט סייד שבמנהטן, סיפרה לוואלה! חדשות כי תושבי האי דרוכים לקראת הגעתה הצפויה של סופת ההוריקן איירין אל העיר. הרוחות העזות כבר היכו במדינת צפון קרוליינה, שם גבו שלושה קורבנות עד כה, בווירג'ינה נהרגו ילד ונהג מכונית בקריסות עצים, בשתי תקריות שונות. בשעות הקרובות צפויה הסופה להתפשט למדינות נוספות, ולהגיע גם למדינת ניו יורק. ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע שכל מי שמתגורר באזורים הנמוכים של העיר חייב להתפנות ממנה, מחשש כי מערכות התחבורה הציבורית יקרסו לחלוטין, ומחשש שכוחות ההצלה לא יצליחו להגיע אל הנפגעים.

כותרות אחרונות
5 הרוגים עד כה, בניו יורק מאיצים את הפינוי
התחבורה הציבורית בעיר מושבתת לחלוטין
250 אלף תושבים הורו להתפנות מבתיהם

הסופה איירין פגעה בחוף המזרחי שלך ארה"ב. AP
התושבים בינתיים נהנים לתעד את הסופה, בטרם ייאלצו להימלט מאימת הרוחות/AP

"כל התחבורה הציבורית סגורה לחלוטין", אמרה מרנץ. "אי אפשר לקנות סוללות או מים, כי הכל אזל. במקום שבו אני מתגוררת אנחנו מקווים שיהיה בטוח, יחסית. פינו כאן אנשים מהבתים באזורים הנמוכים שקרובים למים. מזג האוויר עדיין אפור ושקט, אך התחושה היא שמדובר בשקט שלפני הסערה". היא סיפרה כי מרבית התושבים מקפידים לנקוט צעדי זהירות, אך לא שרויים בתחושת פאניקה, ומנסים לשמור על שגרת יומם, למרות ההתרעות הרבות שקיבלו. "התחושה היא שההכנה הייתה טובה מאוד. מוקדם יותר הלכתי לחדר הכושר, והמקום היה עמוס מאוד, כי הרי מחר הכל צפוי להיות סגור".

"קניתי אוכל מראש, אבל כשיופסק החשמל, מה זה יעזור?"

מרנץ סיפרה כי תושבי הבניין שבו היא גרה נפגשו יחד כדי לדבר על תחושותיהם, לקראת ההסתגרות הצפויה שעומדת להיכפות עליהם, מאימת הרוחות. אנו חוששים שניו יורק תצטרך להתעורר מחדש כשהכל ייגמר. התחושה היא שהעיר כולה נסגרת. אמנם קניתי אוכל מראש, אבל אם לא יהיה חשמל, זה לא יועיל לי". כשאני מסתכלת מהחלון על הבניין שממול, אני רואה גורד שחקים, בגובה 20 קומות, אבל רק שלושה או ארבעה דיירים טרחו לאטום את החלונות, למרות שכולנו יודעים שזה הולך להיות רציני".

הסופה כבר הגיעה לחופיה של צפון קרוליינה, ושלושה בני אדם נהרגו בה ביממה האחרונה מנזקי הרוחות העזות. שירותי החירום במדינה דיווחו כי רוכב אופנוע סטה מנתיב נסיעתו והתנגש בעץ ונהרג, וחוואי שהאכיל את מקנהו נהרג כשעץ קרס מעוצמת הרוח ונקבר תחתיו. אדם נוסף נהרג כשלקה בהתקף לב בעת שאטם את חלון ביתו לקראת הגשמים, ומעד אל מותו. ילד נוסף נהרג כשעץ קרס עליו בווירג'יניה, ונהג מכונית נהרג בתקרית דומה.

הסופה איירין פגעה בחוף המזרחי שלך ארה"ב. AP
ארבעה נהרגו עד כה, בהם אדם שאטם את ביתו, לקה בליבו - ומעד אל מותו/AP

הנשיא ברק אובמה אישר את בקשתו של מושל ניו יורק, אנדרו קומו, והכריז על מצב חירום במדינתו. הרשויות החליטו לשתק את מערכת התחבורה הציבורית בעיר, הכוללת 468 תחנות רכבת תחתית, מסילה באורך של כמעט 2,000 קילומטרים, אלפי אוטובוסים ורכבות רגילות המגיעות מהפרברים. שדות התעופה במדינה סגורים מאז אתמול, ובהתאם הודיעה גם חברת "אל-על" על ביטול טיסותיה לניו יורק וממנה המתוכננות למחר. כמו כן, הודיעו רוב חברות התעופות הגדולות בבריטניה על צעדים דומים.

איירין נחלשה מעט בשעות האחרונות, ומוערכת כעת בדרגה אחת מתוך חמש לדירוג סופות הוריקן. מהירות תנועתה נאמדת בשעה זו בכ-140 קמ"ש, והיא עושה דרכה לכיוון צפון-מזרח. מאות אלפי חיילי המשמר הלאומי נפרשו באזור החוף המזרחי, ו-38 ספינות של הצי האמריקאי עוגנות מול החופים, כדי לסייע לנפגעים, בתקווה שיהיו מעטים מאלה. גם בניו ג'רזי, במסצ'וסטס, בניו המפשייר, במרילנד, ברוד איילנד בוושינגטון הבירה ובדלאוור הוכרז מצב חירום, והחל פינוי של אוכלוסייה המתגוררת במקומות הנמוכים.



בהכנת הידיעה השתתפה אהרונה גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully