וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחבלה בבריטניה: תרופה לפסיכוזה בחפיסות נורופן

250 אלף חפיסות של משכך הכאבים הוסרו מהמדפים בבהילות, לאחר שהתגלו חמישה מקרים שבהם הוחדרו לתוכן תרופות נגד סכיזופרניה. האם פעילים נגד ניסויים בבעלי חיים אחראים לחבלה?

מי החדיר תרופות נגד סכיזופרניה לחפיסות של אחד ממשככי הכאבים הפופולריים ביותר בעולם? כלי התקשורת בבריטניה מדווחים בימים האחרונים על לא פחות מאשר היסטריה בממלכה, לאחר שהתעורר חשד לחבלה מסוכנת בלפחות חמישה מקרים שונים, ושטרם התבררו מניעיה.

יצרנית "נורופן" בממלכה המאוחדת, חברת רקיט בנקיזר, הודיעה הלילה (שבת) כי החלה באיסוף בהול של 250 אלף חפיסות של התרופה, ממדפי רשתות הפארם, המרכולים וחנויות הכלבו ברחבי בריטניה. הלקוחות התבקשו להחזיר את התרופות תמורת החזר כספי, וייצורה של התרופה הושעה זמנית.

נורופן. AP
250 אלף חפיסות של משכך הכאבים הוסרו בבהילות מהמדפים/AP

בימים האחרונים, שלושה לקוחות שרכשו את התרופה בשלוש חנויות שונות בלונדון, גילו בתוכה גלולות חשודות. שתי חפיסות נוספות של נורופן שנרכשו למחרת והובאו לתחנות המשטרה, אישרו: לא מדובר בטעות בפס הייצור, אלא בחבלה מכוונת - ומקצועית.

החברה מנסה להרגיע, ותוקפת את הדיווחים נגדה

דובר של הסקוטלנד יארד אישר לכלי התקשורת כי אלמונים חתכו טבליות של התרופה האנטי-פסיכוטית, כך שיתאימו לטבליות הנורופן, באופן שלא יעורר חשד. התרופה, סרוקוול, משווקת גם בישראל בשם זהה, ומשמשת כמו כן לטיפול בדיכאון דו-קוטבי ("מניה-דיפרסיה"), בהפרעות שינה מסוימות ובאפילפסיה. תרופה נוספת שנמצאה בחפיסות הנורופן הייתה תכשיר אנטי-פסיכוטי בשם נוירונטין, המשווק בארץ בשמו, וגם תחת השם גאבאפנטין.

רקיט בנקיזר הודיעה כי גם מי שנטל בטעות ובאופן חד פעמי את התרופה האנטי-פסיכוטית אינו מצוי בסיכון בריאותי, וככל הנראה יחווה ישנוניות יתר בלבד. לא ברור כמה אנשים כבר נטלו בטעות את התרופה, ובאיזו תדירות.

בכל החפיסות שחובלו ואותרו עד כה, שתי הגלולות האחרונות בטבלה נקטמו בקצוות, ככל הנראה כסימן אזהרה, ומסתמן שהמחבלים לא ניסו לגרום נזק של ממש, שכן נטילת התרופה, כאמור, אינה קטלנית.

ה"דיילי מייל" דיווח כי ייתכן שהחבלה היא מעשי ידם של פעילים למען זכויות בעלי חיים, המתנגדים לניסויים שמבצעת, לכאורה, רקיט בנקיזר. דובר החברה הכחיש בתוקף את הדיווח, ותקף את העיתון על הנזק שהוסב לחברה בימים סבוכים אלה, כלשונו, בשל הפרסום.

עוד בנושא
מהן תופעות הלוואי של התרופה הפופולרית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully