וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופרה הפסקת האש: שתי רקטות קסאם התפוצצו בדרום

רמי שני

26.8.2011 / 23:16

אחת הרקטות התפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון והשנייה במועצה האזורית שער הנגב. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בכך הופרה הרגיעה שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בצהריים

רקטת קסאם התפוצצה לפני זמן קצר (שישי) בשטח פתוח במועצה האזורית שער נגב. לפי שעה, לא נמסר על נפגעים או נזק. מוקדם יותר התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הסלמה בדרום - סיקור מיוחד:
אם הלוחם שנהרג מאש צה”ל: ”אין בלבנו על הצוות”
רגיעה בדרום? הג’יהאד האיסלמי הודיע על הפסקת אש
אמש: 15 רקטות ופצמ”רים בדרום, 2 חוסלו בעזה
הורים בדרום מאיימים: ”לא נפתח את שנת הלימודים”

שתי הרקטות הללו שנורו מרצועת עזה הפרו את הפסקת האש עליה הודיעו מוקדם יותר היום ארגוני ההתנגדות ברצועה. בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, מחפז נאפז עזאם, הודיע הבוקר כי הרגיעה, השנייה בתוך חמישה ימים, תיכנס לתוקפה בשעה 13:00. לדבריו, הפסקת האש הושגה באמצעות תיווך מצרי.

"הממשל בעזה קרא לפלגים הפלסטינים לא לתת הזדמנות לממשלת הכיבוש הציוני להסלים את המצב", אמר טהאר נונו, דובר של ממשלת חמאס ברצועה. הוא הוסיף כי כל הפלגים הסכימו להפסקת האש וכי חמאס ומצרים גייסו את כלל הפלגים הפועלים ברצועה להצטרף להסכם.

אמש נורו לעבר יישובי הדרום 15 רקטות ופצצות מרגמה. פצצת מרגמה שהתפוצצה במעבר ארז גרמה לפגיעה במערכת המחשבים במוצב צה"ל שבמעבר, אך לא היו נפגעים. מספר פלסטינים, בהם שלוש נשים, שני ילדים ופעוטה, שהיו בדרכם חזרה לרצועת עזה לאחר שקיבלו טיפול רפואי בישראל, הועברו למרחב מוגן באזור. ביתר המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתגובה לירי, תקף חיל האוויר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי בתקיפה נהרגו שני חמושים. על פי הדיווח, חיל האוויר ירה טיל לעבר אופנוע בצפון רצועת עזה והרג את סלים עראביד ועלא אבו אל-חיר - פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully