וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה בדרום? הג'יהאד האיסלמי הודיע על הפסקת אש

ניר יהב

26.8.2011 / 7:15

לאחר שירו 16 רקטות ופצצות מרגמה ואחרי שהצהירו כי לא יתנו לישראל הפסקת אש "בחינם", הודיעו בג'יהאד האיסלמי כי הפסקת אש עם ישראל תחל היום מהשעה 13:00. במהלך הלילה נשמר השקט

ארגוני ההתנגדות ברצועת עזה קראו הלילה להפסקת אש נוספת עם ישראל, בפעם השנייה בתוך חמישה ימים, בניסיון למנוע את החרפת ההסלמה עם ישראל. בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, מחפז נאפז עזאם, כי המצרים תיווכו בהפסקת האש, שתיכנס לתוקפה היום (שישי) בשעה 13:00.

"הממשל בעזה קרא לפלגים הפלסטינים לא לתת הזדמנות לממשלת הכיבוש הציוני להסלים את המצב" אמר טהאר נונו, דובר של ממשלת חמאס ברצועה. הוא הוסיף כי כל הפלגים הסכימו להפסקת האש וכי חמאס ומצרים גייסו את כלל הפלגים הפועלים ברצועה להצטרף להסכם.

בכיר נוסף בחמאס, סלאח ברדוויל, אמר כי התקיפות הישראליות הלילה בעזה מוכיחות כי היא מתכננת "להסלים את המצב, לגרום לכמה שיותר אבידות בקרב עמנו הפלסטיני ולהסתיר את כישלונה העצום בשמירה על ביטחונה". עם זאת, הוא קרא לפלגי ההתנגדות החמושים לגלות איפוק ולא להגיב למתקפות הישראליות: "יש לאחד את הרובים ולמצוא את ההזדמנות הראויה כדי ללמד את ישראל שיעור בגבורה ועמידה איתנה".


עוד על ההסלמה בדרום:
הסלמה בדרום - סיקור מיוחד
אמש: 15 רקטות ופצמ"רים בדרום, 2 חוסלו בעזה
הורים בדרום מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים"

הפלגים הפלסטינים הודיעו על רגיעה גם ביום ראשון האחרון, אך היא החזיקה מעמד זמן קצר בלבד, כשמיד לאחר מכן חודש ירי הרקטות לישראל, ממנו נהרג אדם אחד. חיל האוויר הגיב בתקיפה ברצועה, במהלכה נהרגו 12 בני אדם.

שיגור רקטות קסאם לעבר ישראל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הפלגים הפלסטינים הודיעו על רגיעה גם ביום ראשון האחרון, אך היא החזיקה מעמד זמן קצר בלבד. שיגור רקטות קסאם לעבר ישראל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

עוד לפני פרסום הודעת הג'יהאד האיסלמי, נורו אתמול, במהלך היום, 16 רקטות קסאם ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, בשעות הלילה נשמר השקט. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נטלה אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל והבהירה כי מלחמתה עם ישראל "פתוחה". בהודעה שפרסמה אמש הזרוע - פלוגות אל-קודס - היא הוסיפה כי לא תיתן לישראל הפסקת אש "בחינם".

זמן קצר אתמול לפני שיגור הרקטות תקף צה"ל חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה וזוהו פגיעות במטרות. מקורות פלסטינים מסרו כי בתקיפה נהרגו שני חמושים. על פי הדיווח, חיל האוויר ירה טיל לעבר אופנוע בצפון רצועת עזה והרג את סלים עראביד ועלא אבו אל-חיר - פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז אתמול הלילה לשמונה.

ירי רקטות אל יישובי הדרום מרצועת עזה. tsafrir abayov, AP
נורו אתמול, במהלך היום, 16 רקטות קסאם ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל/AP, tsafrir abayov

זמן קצר לאחר החיסול איימה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלמי להגיב בחומרה. "הזרוע הצבאית לא תפסיק להכאיב לישראל, שהפרה את השקט אחרי שהתנקשה בפעילי הארגון. עוד איימו בארגון כי "מיליון האנשים שנמצאים כעת בטווח הרקטות יהפכו לשניים או שלושה מיליון, אם ישראל לא תחדל מתוקפנותה".

מספר פצצות מרגמה מבין אלו ששוגרו אתמול התפוצצו בשטח מעבר ארז ואחת מהן פגעה במערכת החשמל של המסוף וגרמה למערכות המחשוב לקרוס. שאר הרקטות ופצצות המרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, במועצה האזורית מרחבים, במועצה האזורית חוף אשקלון, במועצה האזורית מרחבים וכן מדרום לאשקלון.

ביום רביעי נפצע תינוק באורח קל-בינוני משברי רסיסים של רקטת גראד שהתפוצצה סמוך לבית במועצה האזורית חוף אשקלון. לירן ינאי, אמו של התינוק, סיפרה אתמול בבוקר בראיון לגלי צה"ל על מצבה של בנה, שטופל במקום על ידי צוות מגן דוד אדום ובהמשך פונה לבית החולים ברזילי באשקלון, ואמרה כי "הוא בסדר, עדיין בבית החולים בהשגחה, ואני מקווה שהבוקר נשחרר אותו".

לפניות לכתב: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully