וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאנה ג'ונס היהודי או שודד התורה האבודה?

הרב האמריקאי מנחם יולוס סיפר כי מצא ספרי תורה אבודים, בין היתר באושוויץ ובברגן בלזן, ומכר אותם לבתי כנסת. כעת מתגלה כי הדברים לא היו ולא נבראו - והוא נעצר והואשם בהונאה

הרב מנחם יולוס, בן 50 ממרילנד, שכינה עצמו "אינדיאנה ג'ונס היהודי" והתיימר להציל ספרי תיבה אבודים מהקהילות היהודיות שחרבו בשואה, נעצר אתמול (חמישי) בחשד להונאה. הרב יולוס, שסיפר כי מצא ספרי תורה נדירים במחנות הריכוז אושוויץ וברגן בלזן ואף בעירק, נחשד כי המציא את הסיפורים וכי מכר את הספרים "הנדירים" כביכול לבתי כנסת שונים. עוד נטען כי הכניס לכיסו מאות אלפי דולרים מתרומות שהתקבלו על מנת "להציל" ספרים נוספים.

יולוס תיאר פעמים רבות איך מצא חלקים מספר תורה קבורים באושוויץ וכי מצא חלקים אחרים אצל נזיר קתולי שקיבל אותם מאסירים שהלכו אל מותם. אך כשנשאל על כך, לא זכר את שם הנזיר, ומחקירת המשטרה המקומית אף עולה כי יולוס מעולם לא נסע לשם. נסיעתו היחידה של יולוס בשנה בה כביכול היה באושוויץ, הייתה טיול בן שבועיים לישראל. עוד טוענת המשטרה כי השתמש בכסף שנתרם עבור ארגון שהקים למטרות "הצלת הספרים", על מנת לממן את צורכי משפחתו.

"מנחם יולוס אולי כינה עצמו 'אינדיאנה ג'ונס היהודי'", אמר התובע הפדרלי המחוזי פריט ברארה, "אבל טענותיו מתגלות כלא יותר אמיתיות מאשר הדמות שהוא מנסה לחקות". הרב יולוס, שלפרנסתו מנהל גם חנות ספרים, שוחרר בינתיים בערבות של 100,000 דולרים. הוא מכחיש את הטענות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully