וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק חברתי: גרסת הדיון הציבורי ההמוני

25.8.2011 / 11:00

פעילי מחאת יוקר המחייה מתכננים לערוך דיון ציבורי המוני בנושא צדק חברתי והדרכים להשגתו. הדיון ייערך במקביל בשולחנות דיון רבים ויוזן באמצעות מחשב בזמן אמת לאתר המאבק

"העם דורש צדק חברתי" היא סיסמה שחוזרת ונשמעת בצד כל פעולות המחאה המציפות את המדינה בשבועות האחרונים. אך מהו בדיוק צדק חברתי? בשאלה זו יעסוק אירוע שצפוי להתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב וברחבי הארץ, תחת הכותרת "ממאהל למעגל: 1,000 שולחנות עגולים".

במסגרת האירוע, שייערך ב-10 בספטמבר, יתקיים דיון סימולטני עם למעלה מ-10,000 משתתפים. לדברי המארגנים, האירוע יהווה הזדמנות לכל משתתף לדון בדרכים להשגת צדק חברתי בישראל, ולהעלות רעיונות לגיבוש שינוי חברתי.


עוד בנושא המחאה החברתית:
קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים
המשטרה פינתה פעילים שפלשו למבנה נטוש בת"א
למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיון יעסוק בשאלה מהו צדק חברתי ומה הביא אנשים לצאת לרחובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע הוא פרי יוזמתם של דני גל, פעיל חברתי מתל אביב, וד"ר שי בן יוסף ואסף שנהב מהמרכז הישראלי לגישות מאחות. הצוות פועל בשותפות עם מטה המאבק נגד יוקר המחייה ועם צוות פעולה מיוחד שהוקם לצורך גיבושו. בן יוסף הסביר כי הרעיון הכללי הוא לאפשר לאנשים שיח תכליתי על בשאלה כיצד בונים חברה צודקת יותר "ומה עושים בשביל זה?".

"בזמן האירוע, אנשים יישבו בקבוצות של עד עשרה, סביב שולחנות עגולים שיעסקו בשאלות מרכזיות: מה הביא אותם ליציאה מהבתים ועיסוק במחאה? מה השינוי שהם רוצים לראות בחברה? מה צריכים להיות הצעדים הבאים במחאה ומה יהיה החלק של המשתתף בעניין?", מסביר בן יוסף. תוכן הדיונים יועבר באמצעות תוכנה ייעודית שתותקן במחשבים ניידים, שיזינו את המידע בזמן אמת לאתר האינטרנט הרשמי של המאבק, "J14".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully