וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלן בק נאם בכותל, עשרות השתתפו בהפגנת נגד

מאות נוצרים ואמריקאים נלהבים הגיעו לשמוע את נאומו של השדר האמריקאי ומטיף הימין גלק בק, שכינס את מעריציו סמוך לכותל המערבי. ממול, קראו מפגינים ל"משיח ההזוי" לחזור לארצו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן-דוד)

השדרן האמריקאי והמטיף הימני גלן בק ערך אתמול (רביעי) עצרת סמוך לכותל המערבי בירושלים, תחת הכותרת "מחזירים את האומץ" - ותחת חסותו של ראש העיר, ניר ברקת. מרבית הנוכחים באירוע, כאלף בסך הכל, היו נוצרים אוונגליסטים וכמה אמריקאים. מיעוטם היו סקרנים, שבאו לראות את מי שלקח על עצמו להוביל את הנוצרים מול ה"רשע הפוגע בעולם", כלשונו. נדמה כי רוב הירושלמים לא התרגשו מהאירוע, אלא יותר מהפגנת המחאה שנערכה ממול: עשרות המפגינים שהתאספו במקום נגד בק אמרו ש"אם רשת פוקס נפטרה מהמגיש הפרובוקטיבי, אז הוא לא רצוי גם כאן".

עוד כותרות על השדרן
בק השווה הנרצחים בפיגוע באוסלו להיטלריוגנד
זכה למחיאות כפיים בוועדת הקליטה של הכנסת
השווה את הרבנים הרפורמים ל"אנשי איסלם קיצוני"

הפגנה של תנועת שלום עכשיו מול ארוע שארגן מגיש הטלוויזיה גלן בק בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"אם רשת פוקס נפטרה ממנו, בק לא רצוי גם כאן". ההפגנה נגד בק, הערב/עומר מירון

כאלף בני אדם הגיעו לשמוע את נאומו של בק, שעסק ברובו ב"הענקת אישור" מצד תושבי ארצות הברית ונוצרי העולם לזכות קיומה של ישראל, וכלל דברי שבח בדבר לקדושתה של ירושלים, בעיקר לדתות מסוימות. "רק בישראל ניתן למצוא בני אדם שעומדים בפני אתגרים עצומים ומול דעת הקהל העולמית", אמר בק לקהל המהופנט.

"הובלתם לכאן על ידי אלוהים", אמר בק למעריצים

"כיום, אנו זקוקים לאומץ יותר מאי-פעם, ולא צריך להיות נביא כדי לדעת שיש רשע ואופל בעולם", אמר בק. גם כמה חברי כנסת מהימין באו לתמוך בו, בהם דני דנון מהליכוד ואריה אלדד מהאיחוד הלאומי. בק לא שכח להתייחס בדבריו להכרזה הצפויה באו"ם על הקמת המדינה הפלסטינית, ואמר כי "בישראל יש יותר אומץ מאשר בכל אירופה. בחייל אחד כאן יש יותר אומץ מאשר בלבם של כל הביורוקרטים הקרים באו"ם".

בעצרת העניק בק "פרסי אומץ" לכמה זוכים, בהם ראש ההתנחלות איתמר, איש העסקים רמי לוי ובעלי עסקים שונים, ששיקמו את חנויותיהם לאחר פיגועים שהכו בהן. "אנשים צריכים לפעול מול ממשלות רופסות", קרא בק להמונים. "המסר היחיד שיש לי הוא שהאומץ שלכם נובע מכך שבאתם לכאן על ידי אלוהים", סיכם את מה שנראה יותר מכל כמפגן הערצה, שאותו החרימו רבנים בכירים, שאמרו כי הוא "מעודד התגרות נוצרית בירושלמים".

בשולי העצרת, מפגינים קראו לבק "לחזור הביתה" והאשימו אותו בגזענות, מכיוון שבחר לקיים את הכינוס דווקא סמוך למסגד אל-אקצא, ולשאת בה מסרים מתגרים. המפגינים התעמתו עם ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) שהגיעה לאירוע, שלטענת פעילי "שלום עכשיו" הגיעה למקום כדי לעורר פרובוקציה. חברת הכנסת מצדה טענה כי המפגינים התנפלו עליה בגסות.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully