וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת האדמה בחוף המזרחי: כך נראו רגעי הבהלה

הרעש החזק ביותר מאז 1944 אמנם לא הסב נזק רב, אך גרם למגוון תקלות באחד האזורים המאוכלסים בעולם. בניו יורק היו שנשמו לרווחה: "עשור אחרי 11/9, חששתי בתחילה שזו עוד מתקפת טרור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שאחרי רעידת האדמה שפקדה את החוף המזרחי בארצות הברית - החזקה ביותר באזור זה מאז 1944 - חושפים עוד ועוד סרטונים, שהועלו לרשת וחלקם מובא כאן, את שאירע ברגעים בהם האדמה רעדה. מוקד הרעש, בעוצמה 5.9 בסולם ריכטר, היה בעיירה מינרל שבווירג'יניה, אך הוא הורגש באזורים רבים לאורך החוף - החל מג'ורג'יה שבדרום, ועד טורונטו ומונטריאול בקנדה שבצפון.

הרעש אמנם לא גרם לנפגעים בנפש או לנזק כבד, מלבד כמה נזקים סביב מוקד הרעש בווירגי'ניה. אך בכל החוף המזרחי - אחד האזורים המאוכלסים בעולם - נגרמה בהלה רבה ונפגעה ההתנהלות הסדירה. בניו יורק, למשל, בדיוק עמדה להתחיל מסיבת עיתונאים בעקבות סגירת תיק האונס של דומיניק שטראוס-קאהן. התובע המחוזי, סיירוס ואנס, לא התבלבל, הבין מיד במה מדובר, והסביר: "זה בסדר, חוויתי רעידות אדמה בסיאטל כל הזמן".

אנשים שפונו ממשרדים בגלל רעש האדמה, ניו יורק, 23 באוגוסט 2011. רויטרס
בניו יורק פונו בנייני המשרדים מיושביהם/רויטרס

כשלושה שבועות לפני ציון העשור למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, היה שם גם מי שנזכר מיד באסון ההוא. "הדבר הראשון שעלה לראשי הוא שזו מתקפת טרור, פצצה או משהו", אמרה לרויטרס מילנה ברבוסה, תושבת העיר. "למעשה, שמחתי כששמעתי שזו רק רעידת אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully