וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: המכולת האגדית של שדרות נסגרה

רמי שני

23.8.2011 / 22:30

צו סגירה הוצא למכולת הראשונה של שדרות, בגלל טענות על בעיות תברואה קשות. "השפילו אותי לגמרי, זאת פגיעה קשה" אמר הבעלים של המוסד המיתולוגי. רשויות הבריאות: "מה שהלך שם מחריד"

"החנות הזאת הוקמה ב-1958, היא המכולת הראשונה שהוקמה כאן והחנות היחידה שלא החליפה בעלים. עכשיו השפילו אותי לגמרי. זאת פגיעה קשה בכל המשפחה שלי", כך אמר השבוע ששון שרה, שנאלץ להוריד את תריסי הברזל על חנות המכולת שלו במרכז המסחרי הישן של שדרות ולעבור למקום אחר בעקבות צו סגירה שהוצא למקום, בשל בעיות תברואה קשות.

חנות המכולת של שרה הייתה מעין צומת מרכזי ומוסד מיתולוגי כמעט בשדרות. ישבו שם חברי "הפרלמנט המקומי" ומעוז הליכוד בעיר, וגם אנשים רבים שקיבלו עזרה מבעל המכולת, בעצמו דמות מוכרת בהווי שדרות, שהתראיין רבות בכלי התקשורת כנציג העיר. אבל במהלך השנים הפכה החנות להיות מטרד תברואתי מסוכן. "מה שהלך שם זה פשוט מחריד. היו שם דברי מאכל ומשקה שתקפם פג מזמן. יש זוהמה ולכלוך בכל מקום וכך אסור למכור מזון. הבעלים קיבל כבר מזמן צו לסגור את המקום ולטפל בו, אבל הוא לא עשה את זה. לכן נאלצנו לפעול כדי לסגור את המקום עד שיעשו בו הטיפולים הנחוצים", הסביר השבוע ד"ר מיכאל גדלביץ, הרופא האזורי שבהמלצתו הוצא לחנות צו סגירה, לאחר שערך ביקורות תברואתיות רבות במקום בשנים האחרונות וגם השנה.

שרה סבור כי נגרם לו עוול וכי משרד הבריאות עשה יד אחת עם המשטרה כדי לסגור את המקום: "אמרו שנמכרים כאן סמים. אם המשטרה רוצה לזמן אותי לשיחה וחקירה, הם יכולים לעשות את זה. נגיד שיש דברים שלא מוצאים חן בעיני המשטרה. שיזמנו אותי לשיחה וישאלו. למה לסגור?", הוא תהה. "הגשנו ערעור על צו הסגירה. השופט בבית משפט השלום לא קיבל אותו ולכן ערערנו למחוזי", הוסיף. עו"ד פנחס כהן, המייצג את שרה, אמר כי בבית המשפט המחוזי דווקא התרשמו שיש ממש בטענותיו: "בית המשפט קבע דיון במהירות לשבוע הבא", סיפר, "גילינו דברים מדהימים שנעשו בהפעלת הצו הזה ואני סבור שיש מקום לבטל אותו בשל כך".

שרה שכר בינתיים מקום אחר בעיר, כדי להמשיך את פעילות העסק, אך הבהיר: "זאת סגירה זמנית בהחלט". מהמשטרה נמסר בתגובה, כי היא מבצעת פעילות אכיפה בשילוב גורמים שונים כמו רשויות מקומיות, רשות המסים וכדומה. במקרה זה, בוצעה פנייה למשרד הבריאות אשר סגר את המקום בשל ליקויים תברואתיים חמורים, לאחר שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים.

סיפורים נוספים משדרות:
ליברמן לפעילי מחאת האוהלים: "צעקנים בתשלום"
עוד סיבה למחות בשדרות: סטודנטים פונו מדירותיהם
תלונה: ראש עיריית שדרות תקף תושב העיר בלשכתו
עובדי מפעל "ניסן" בשדרות: "אל תשליכו אותנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully