וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רעש אדמה בעוצמה 5.9 פקד החוף המזרחי

24.8.2011 / 0:03

רעידת אדמה בעוצמה של 5.9 פקדה את החוף המזרחי במדינה מג'ורג'יה ועד לטורונטו. גבעת הקפיטול ובניין הפנטגון פונו מאזרחים. עד כה לא דווח על נזק או נפגעים. "זה היה מפחיד"

(מסיבת עיתונאים באונטריו שבקנדה פונתה בשל רעידת האדמה)

רעידת אדמה בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר הורגשה אמש (שלישי) בחוף המזרחי של ארה"ב מג'ורג'יה ועד לטורונטו – כך דיווח הערב המכון הגיאולוגי במדינה. רעידת האדמה הורגשה גם בניו יורק, וככל הנראה המוקד שלה היה בעיירה מינרל שבווירג'יניה ועומקה קילומטר.

בתחילה דווח כי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה של 5.8 אך לאחר מכן שונה הדיווח. הפנטגון, גבעת הקפיטול ובית המשפט בניו יורק פונו מאזרחים, והרשתות הסלולריות באזור קרסו. בשלב זה דווח על נזק קל למבנים בניו יורק ובווירג'יניה וכן על מספר בני אדם שנפצעו פציעות קלות בלבד.

רעידת האדמה מרחובות מנהטן ניו יורק, אוגוסט 2011. גרשי קצלקין, זק"א
אנשים פונו מבניינים באזורים בהם הורגשה רעידת האדמה. ניו יורק, הערב/זק"א, גרשי קצלקין

דובר שגרירות ישראל בוושינגטון, ליאור וינטרוב, סיפר לוואלה! חדשות כי הרעידה הורגשה היטב בשגרירות. "הרגשנו את הרעידה ולקח כמה שניות להבין מה קורה. אנשי הביטחון הבינו מיד, והודיעו בכריזה לכל העובדים לצאת מהבניין. אנחנו מכירים היטב את התרגולת, שבדרך כלל מיועדת למקרים אחרים. יצאנו כולנו בשקט וברוגע מהבניין. הרעידה נמשכה כ-10 שניות, אולי מעט יותר והבניין רעד מאוד אך לא נגרם נזק".

וינטרוב סיפר עוד כי בעקבות הרעידה, מערכת הטלפונים באזור קרסה חלקית: "חלק מעובדי השגרירות נסעו הביתה כדי לראות מה שלום ילדיהם שנמצאים בבית בחופשת הקיץ. גם המשפחות בארץ דואגות. אנחנו, יחד עם משרד החוץ, נמצאים בקשר עם הקונסוליות ברחבי ארצות הברית כדי לוודא שכל הישראלים בסדר. אין לנו כרגע מידע על נפגעים בכלל או על ישראלים בפרט. זה בהחלט אירוע יוצא דופן מאוד בוושינגטון".

פיליס דיטס, תושבת וושינגטון שעובדת בבניין ממשלתי הסמוך לבית הלבן, סיפרה לוואלה! חדשות כי "זה זעזע אותנו. הייתי ליד השולחן שלי והאדמה רעדה. הבנתי שלא מדובר ברעש קטן של פועלים, אלא במשהו גדול. זה היה קצת מפחיד אבל לא דרמטי. צלצלתי לבעלי, והשארתי לו הודעה. הוא סיפר לי אחר כך שהוא היה במעלית והרגיש את הרעידה היטב. חלק מהאנשים יצאו מהבניין. אני נשארתי, אבל זה היה בסדר, חזרנו לעבודה. כלום לא נפל על אף אחד ואיש לא נפגע. אחרי כמה דקות הרגשנו רעידת משנה".

עוד באותו נושא
רעידת אדמה בעוצמה 4.2 הורגשה בישראל, אין נפגעים
רעש אדמה בעוצמה של 7.8 נרשם ליד ניו זילנד
רגעי האימה בספרד: צפו בבניינים קורסים ברעש

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully