וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: גדר ההפרדה תקיף לחלוטין את הכפר וולאג'ה

יהושע בריינר

23.8.2011 / 17:20

תושבי הכפר הקטן הנושק לשכונות הדרומיות של ירושלים ביקשו להזיז את תוואי הגדר, כך שלא ינותקו לחלוטין מסביבתם. השופטים החליטו לא להתערב ונתנו אור ירוק למדינה להמשיך את הבנייה

בג"ץ דחה אתמול (שני) עתירה שהגישו תושבי הכפר וולאג'ה שבפאתי לירושלים, והותיר את תוואי גדר ההפרדה הנבנית במקום על כנו.

תושבי הכפר דרשו להזיז את תוואי גדר ההפרדה הנבנית בימים אלה, כך שלא תחצה את אדמותיהם החקלאיות ולא תקיף את כפרם לחלוטין ותנתק אותו מסביבתם. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופטים אשר גרוניס ועוזי פוגלמן, החליטו שלא להתערב בהחלטת משרד הביטחון שאישר את התוואי הנוכחי של הגדר. עם זאת, אמרו השופטים כי על המדינה לבנות שערים בגדר, שיאפשרו לתושבי הכפר לעבד את אדמותיהם משני עבריהן.

"צר לנו שזו עמדת בית המשפט", אמר עו"ד גיאת נאסר, שיצג את העותרים. "קיימים הליכים נוספים הנוגעים לתוואי הגדר באזור ירושלים, שעדיין תלויים ועומדים. העתירה הנוכחית נגעה למקטע של 700 מטרים בלבד", אמר.

וולאג'ה הוא כפר קטן שבו מתגוררים כ-2,500 בני אדם. בתיו נושקים לשכונות היהודיות שבדרום ירושלים, וחלק משטחו סופח לתחום המוניציפלי שלה, אך מרבית תושביו אינם נושאים תעודות זהות כחולות.

ביולי 2010 הורה בית המשפט למדינה לנמק מדוע לא תשקול מחדש את הזזת הגדר באופן שלא תקיף את כולו, תוך שקילת הצעות שונות, חלקן של התושבים עצמם. פסיקת בג"ץ החדשה מסירה למעשה את תוקף הצו מהשנה שעברה, מבטלת אותו, ונותנת אור ירוק לבניית הגדר במעין "לולאה", המנותקת מתוואי הגדר הרגיל.

סוגיית בניית הגדר בוולאג'ה נתקלה בקשיים רבים בשנים האחרונות. אדמות הכפר ממוקמות בחלקן הצפוני בשטחה של ירושלים, ובניית הגדר תלויה בקבלת אישורים ביורוקרטיים מהעירייה. עם השלמתה, תקיף הגדר את הכפר בחומה, ותושביו יוכלו להגיע לבית לחם רק דרך הכפר הסמוך, בית ג'אלה. כמו כן, הועלו טענות מצד מתנחלים וארגונים סביבתיים, שאמרו כי בניית הגדר תפגע בסביבה ובנוף הייחודי לאזור.

כותרות אחרונות בנושא
"התוואי טרם אושר, וכבר משהב"ט עוקר עצי זית"
הכפר וולאג'ה - טרנספר שקט מדרום לירושלים
תושבי בילעין חגגו ניצחון חלקי נגד הזזת הגדר

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully