וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: המדינה עוקרת לנו עצי זית בניגוד לחוק

יהושע בריינר

27.7.2011 / 1:40

תושבי הכפר וולאג'ה טוענים כי למרות שסוגיית גדר ההפרדה טרם הוכרעה בבג"ץ, במשרד הביטחון כבר החלו לעקור בשמה עצי זית שלהם. משרד הביטחון: "הטענות משוללות יסוד"

ההליכים המשפטיים לבניית גדר ההפרדה טרם הסתיימו, אולם משרד הביטחון כבר עוקר עצי זית לצורך בנייתה - כך מספרים תושבי הכפר הפלסטיני וולאג'ה הסמוך לירושלים. ביומיים האחרונים, לדבריהם, הם הופתעו לראות כי דחפורים של משרד הביטחון כבר החלו בעקירת עציהם.

מדובר בשטח שאורכו כשלושה קילומטרים, אשר הופקע בהוראת שר האוצר בטענה כי אדמות הכפר שוכנות בשטח המוניציפאלי של ירושלים. תושבי המקום הגישו התנגדות לוועדת הערר במשרד האוצר, ובמקביל הגישו לפני כשבועיים עתירה לבג"ץ והוא אמור לדון בנושא בקרוב. למרות שלא ניתן לה צו להפסקת העבודות באיזור, המדינה מיהרה לקבוע עובדות בשטח וכבר ביום שלישי החלה בעקירת עצי זית ותאנה של התושבים המקומיים לצורך העבודות לבניית תוואי הגדר.

"העבודות מתבצעות בצורה לא חוקית בזמן שוועדת הערר טרם נתנה את החלטתה ושופטי בג"ץ עוד יושבים על המדוכה", אמר בא כוחם של תושבי הכפר, עו"ד ג'יאת נאסר. "הם כבר החלו לעקור עצי פרי וכעת מבצעים חישוף ראשוני של הקרקע. מבחינת הכפר זהו אסון של ממש. לא זו בלבד שהמדינה נטלה מחצית מאדמות הכפר ב-48' שעברו לצד הישראלי, כעת המדינה מפקיעה עוד מאות דונמים ומשאירה את התושבים עם 25% מהקרקעות ההיסטוריות. מעבר לכך, הגדר תקיף את הכפר משלושה כיוונים ותיצור בפועל טבעת חנק סביב הכפר שיפגע בחופש התנועה וימנע את התפתחותו".

במשרד הביטחון דוחים את הטענות ואומרים בתגובה כי "הטענות משוללות כל יסוד ואין להן אחיזה במציאות. הגדר נבנית באזור זה בהתאם לתוואי שאושר בבית דין גבוה לצדק ובהתאם להחלטתו, מועתקים העצים לאזור חילופי". בינתיים החלו פעילי שמאל ישראלים וזרים להפגין נגד העבודות. חמישה פעילים נעצרו אתמול על ידי כוחות צה"ל שאף השתמש באמצעים לפיזור הפגנות כנגד הפעילים.

עוד באותו נושא:
ההורים גילו: גדר הפרדה באמצע חצר גן הילדים
תושבי בילעין חוגגים את ניצחונם: "אנחנו באופוריה"
חשד: מתנחלים השחיתו עצי זית ליד רמאללה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully