וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור: איך דלפה תמונת המעצר של מרגול?

בשירות בתי הסוהר רואים בחומרה את דליפת תמונתה של הזמרת בעת מעצרה, ובמשטרה יסייעו להם לחקור את האירוע. פרקליטה זעם על העניין: "המשטרה לא יודעת לשמור על כבוד האדם"

סערה בשירות בתי הסוהר בעקבות דליפת תמונתה של מרגלית צנעני: בתום דיון שנערך אמש (שני) בין נציב השירות, רב-גונדר אהרון פרנקו, לבין מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הוחלט כי אגף החקירות של המשטרה יהיה זה שיחקור כיצד התמונה הודלפה לתקשורת מתוך מחשבי שב"ס, ופורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתרי אינטרנט שונים. בשב"ס רואים את האירוע בחומרה רבה. "אירוע זה אינו מאפיין התנהלות הארגון", נמסר מהשירות, "ולא את הדבקות בערכיו לשמירה על כבוד האדם וצנעת הפרט. שב"ס מצר על המקרה, ופועל מיידית להפקת הלקחים". עוד נמסר שם כי מרגע שהתברר כי התמונה מצויה בידי התקשורת, הורה נציב שירות בתי הסוהר על בדיקת התקלה. "לאור חומרת המעשה, הוחלט להעביר את החקירה למשטרה".

פרשת מרגול - כותרות אחרונות
המשטרה: ”התפתחות משמעותית בחקירת מרגלית צנעני”
החשוד בתיווך בין מרגול לעבריינים - למעצר בית
רשות המסים בודקת את חשבונותיה של מרגלית צנעני

הביקורת על התקלה החמורה כבר יצאה ממסדרונות השב"ס, וגם בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיבו עליה בחומרה. "חזקת החפות מוענקת במשפטנו לכל אדם וכל אדם זכאי גם לכבוד האדם. עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה היא כי פרסום צילום אדם בקלונו אינו עולה בקנה אחד עם עלה", נמסר מלשכת היועץ. כמו כן, וינשטיין ביקש לעדכנו בתוצאות הבדיקה שתקיים המשטרה בעניין.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אהרון פרנקו בטקס הענקת צלשים למשפחות השוטרים שנהרגו בשריפה בכרמל, אפריל 2011. מגד גוזני
ארגונו רואה בחומרה רבה את דליפת תמונתה של מרגול. פרנקו/מגד גוזני

לא רק בשב"ס זועמים על התקלה: פרקליטה של צנעני, עו"ד ששי גז, אמר כי היא שוקלת לתבוע את שירות בתי הסוהר בגין הדלפת תמונת האסיר שלה לעיתונות ופרסומה בתקשורת. "משטרה שלא יודעת לשמור על כבוד האדם, בכלל לא צריכה להאריך מעצר", אמר. ואכן, הנושא עלה בדיון בהארכת המעצר, שהתקיים אתמול בבית משפט השלום בראשון לציון. פרקליטיה של הזמרת הצרו על יחס הרשויות אליה, וטענו שמעצרה, כמו גם הדלפת התמונה, נובע מהיותה אישיות מפורסמת. "בקלות אפשר להרוס את שמו של אדם, איפה החמלה של המשטרה?" אמר גז, שציין עוד כי צנעני נמצאת במצב נפשי קשה עקב פרסום התמונה.

המשטרה מצידה ביקשה להתייחס בדיון להתפתחות בחקירה, וציינה כי כזו אכן נעשתה בימים האחרונים, מאז מעצרה של צנעני. נציג המשטרה ציין כי ברשות החוקרים עדויות התומכות בראיות המפלילות את צנעני בעבירה של סחיטה באיומים. על פי הנציג, עצם קיום בוררות לכאורה בין צנעני לבין אמרגנה, אסף אטדגי, אינו מהווה עבירה, והחקירה מתמקדת בחשד לפיו בוצעו פעולות סחיטה של האמרגן.

מרגלית צנעני בדיון הארכת מעצרה. דרור עינב
במצב נפשי קשה בעקבות דליפת תמונתה. מרגול בדיון על הארכת מעצרה/דרור עינב

עו"ד גז ביקש להקשות על נציג המשטרה, ושאל כיצד יתכן כי בתקופה שבה נסחט לכאורה בשליחותה, פגש אטדגי את צנעני בעצרת המחאה בבאר שבע, התחבק עמה והביע את אהבתו בפניה. נציג המשטרה ציין כי "גם אישה מוכה נשארת לפעמים עם בעלה".

השופטת איטה נחמן לא התרשמה מהפצרותיו של גז לשחרר את הזמרת למעצר בית, וקיבלה את עמדת המשטרה, לפיה על צנעני להישאר במעצר לטובת המשך החקירה. כמו כן, השופטת קיבלה את הטענה לפיה אם תשוחרר, עלולה הזמרת לשבש את החקירה. "נחה דעתי כי קיים חשד סביר שהחשודה מעורבת בעבירות המיוחסות לה", אמרה השופטת. לפיכך היא האריכה את מעצרה של צנעני בארבעה ימים נוספים.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully