וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בשעות הקרובות ייקבע עתיד הרגיעה בדרום

ניר יהב, פנחס וולף ורמי שני

22.8.2011 / 17:34

גורמים בישראל: "לא ניזום אש בתוך עזה אם הצד השני ישמור על שקט". חמאס, מצדו, הודה לגורמים שסייעו בגיבוש הרגיעה. ראשי רשויות בדרום: "רגיעה טובה לעכשיו - אך בעייתית בהמשך"

דובר ממשלת חמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, אמר היום (שני) כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה הודיעו לחמאס כי הם מוכנים למלא אחר הרגיעה, כל עוד ישראל תמלא אחריה. במקביל אמר שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עותמאן, כי השעות הקרובות יכריעו את עתיד הרגיעה. "לא תושג רגיעה, אלא לאחר שישראל תפסיק לתקוף בעזה ולאחר שכל הפלגים הפלסטינים יסכימו יחד להפסיק את הירי", אמר עותמאן לאתר 'א-ריסאלה' המזוהה עם חמאס.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות
ועדות ההתנגדות: "נפסיק זמנית הירי על ישראל"
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
הערכה: ישראל תגיב באיפוק על הירי לעבר הדרום

נונו הודה למצרים על מאמציה לייצוב הרגיעה בין ישראל לחמאס בעזה, שמוכיחה לדבריו כמה חשובים היחסים בין העם הפלסטיני והמצרי. בנוסף, הודה נונו גם למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולליגה הערבית, שסייעו לדבריו בגיבוש הפסקת האש.

גורמים מדיניים בישראל אמרו הערב כי "הפסקת האש היא חד צדדית לגמרי. איש לא ניהל מו"מ עם אף אחד בנושא הפסקת האש. לא פלסטינים, לא אמריקאים ולא מצרים. הייתה החלטה חד צדדית של חמאס שכנראה חשש מהסלמה והחלטנו שאיננו מושכים לכיוון של התחממות, כלומר לא ניזום אש בתוך עזה אם הצד השני ישמור על שקט. אנחנו נגיב וכל חוליה תיורט, אבל לא ניזום פגיעה במטרות בעזה".

"כל המזרח התיכון בסיר רותח בו עלינו לברור את דרכינו מאוד בזהירות ולראות איך כל דבר יכול להיות מושפע ממעשינו. אך אם יהיה צורך - נשתמש בכל הכוח שלנו. חמאס ביקש הפסקת אש כי הוא מודע לזה", אמר הגורם.

באר שבע. אלברטו דנקברג
"ברצועת עזה מבינים בעיקר כוח ואנחנו עלולים לשלם על כך מחיר כבד בעתיד". פגיעת רקטה בבאר שבע/אלברטו דנקברג

ביישובי הדרום מתייחסים לדיווחים על הרגיעה בצורה מעורבת. "לעת הזאת, המדיניות היא נכונה", סבור יחיאל זהר, ראש עיריית נתיבות. העיר לא ספגה בשבוע האחרון רקטות, אולם תושביה נמצאים בטווח הירי ונאלצים גם הם להיכנס למרחבים מוגנים בכל שיגור. "בהתחשב במה שקורה במזרח התיכון, הבלגה היא דבר טוב" הוסיף זהר.

דרור שור, ראש המועצה האזורית באר טוביה, שבתחומה התפוצצו מספר רקטות, סבור כי בטווח הקצר הבלגה היא מדיניות נכונה, אך לטווח הארוך היא בעייתית. "יש מגמה לא להגיע למצב ביטחוני רעוע ערב פתיחת שנת הלימודים" הוא הסביר, "בטווח הארוך, הדבר פוגע ביכולת ההרתעה של ישראל. ברצועת עזה מבינים בעיקר כוח ואנחנו עלולים לשלם על כך מחיר כבד בעתיד. כראש רשות רחוקה יחסית מרצועת עזה, אני יכול להגיד שאתן גיבוי לממשלה להגיב גם על ירי של רקטות קצרות טווח, כדי שאפשר יהיה להראות את כוחה של ישראל ואולי לייצר בעתיד סיכוי של שלום".

ברשויות הסמוכות לגבול, סבורים שהפסקת האש משמעותית בעיקר לישובים הנמצאים בתחום פגיעת רקטות ארוכות טווח: "אנחנו לא עוסקים בשאלת נכונות המדיניות של הממשלה", הסביר אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שהגבול המערבי שלה נושק לגדר המערכת בגבול עם רצועת עזה.

"היא רלוונטית לירי טילים על אשדוד ובאר שבע. כאן זה יימשך כמו בעבר, כלומר מדי פעם יהיה לאזור ירי של קסאם או פצמ"ר. ראש הממשלה עושה שיקולים מאקרו-אסטרטגיים כדי לקבל החלטות ואנחנו נותנים לכך 'חבל'. לנו חשוב שהממשלה תמשיך את מדיניות ההתייחסות כלפי הישובים באזור ותאפשר את שימור ההטבות שמקבלים אלו שגרים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully